شناسهٔ خبر: 50057 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

نرخ جابجایی مسافر در ایام نوروز ۹۷ تغییر نخواهد کرد

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در ایام نوروز ۹۷ نرخ بلیت جابجایی مسافر تغییر نمی‌کند و پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از ۱۷ بهمن ماه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: به منظور رعایت حال مسافران نوروزی با هماهنگی انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر و رانندگان، در نوروز ۹۷ همراه با سراسر کشور تغییر و افزایشی در نرخ جابجایی مسافر در استان لرستان نخواهیم داشت.

شرفی افزود: با توجه به اجرای طرح نوروزی ۹۷ از ۲۳ اسفندماه سال جاری و به منظور ایجاد فرصت مناسب برای مسافران جهت برنامه‌ریزی و ترویج فرهنگ سفر، پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از ۱۷ بهمن ماه آغاز شد و هم استانی‌های عزیز با مراجعه حضوری به دفاتر شرکت‌های مسافربری و یا سایت‌های این شرکت‌ها نسبت به تهیه بلیت اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۹۹ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در بخش حمل‌ونقل عمومی آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ شرکت اتوبوسرانی در استان لرستان فعال هستند که با ظرفیت ۲۴۳ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر ۶.۴۵ سال به استقبال طرح نوروزی می‌روند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسی لرستان جزو جوان‌ترین ناوگان کشور است، خاطرنشان کرد: کشیک‌های نظارتی این اداره کل همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۷ با همکاری ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی لرستان در سطح استان فعال و بر کیفیت خدمات‌رسانی و نرخ جابجایی مسافران نوروزی نظارت دقیق خواهند داشت.