شناسهٔ خبر: 50060 - سرویس استان‌ها

در بهمن‌ماه امسال صورت گرفت:

ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

ترددشمار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در بهمن‌ماه امسال بیش از ۸ میلیون تردد در ۳۴ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در بهمن‌ماه امسال تعداد ۸.۷۱۲.۴۳۴ تردد وسیله نقلیه در ۳۴ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۸ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

دست‌نشان با بیان این خبر افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۴۶۸ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۹ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان (ورودی استان) با ۳۸۴.۶۴۰ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۳۶۶.۲۷۴ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۱.۸۶۶ جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: ۲۸ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۴۳۹.۴۸۱ وسیله نقلیه سنگین). در حالی که میانگین کشوری ۱۶ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۴ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۸ درصد بوده است. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان –قزوین (خروجی استان) با ۵۴۳ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۱۷ تردد در ساعت صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۴.۴۶۹.۶۸۳ تردد است که حدود ۵۱ درصد از کل تردد در محورهای استان است.