شناسهٔ خبر: 50068 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌و‌نقل اداره راهداری استان همدان خبر داد:

دانش آموزان تفریجانی آموزش‌های ایمنی عبور از جاده را فرا گرفتند

ایمن‌سازی دانش آموزان دوره ابتدایی روستای تفریجان استان همدان آموزش‌های ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عبور از جاده را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان، در این طرح که به همت اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان و به منظور ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها برگزار شد، معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها گامی مؤثر در خصوص رشد و آگاهی آن‌ها به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

مصطفی پناهنده هدف از اجرای طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها را کاهش تصادفات جاده‌ای در میان قشر آسیب‌پذیر کودک و نوجوان، آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنـی عبور و مرور دانست و افزود: در کنار مباحث آموزش ایمنی به دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راه‌ها، ایمن‌سازی فیزیکی و آرام‌سازی ترافیک مقابل مدارس نیز موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها را موجب توسعه فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح در سال‌های اخیر در مدارس طرح حوادث جاده‌ای به شدت کاهش یافته است.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: توزیع لوازم‌التحریر، کیف، کتاب، دفتر و بازی‌های ترافیکی به دانش آموزان مدارس طرح در طی دوره طرح از جمله برنامه‌های این اداره کل به منظور ارتقا ایمنی این مدارس بوده است.

پناهنده به اهم اقدامات انجام شده در طرح ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: نصب چشم‌گربه‌ای در محدوده مدارس، اجرای خط‌کشی عابر پیاده، نصب چراغ‌های چشمک‌زن و نصب تابلوهای اخطاری و هشداردهنده نیز از جمله کارهایی است که برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها انجام شده است.

در این برنامه، مباحث مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی و نحوه عبور و مرور دانش آموزان در جاده به شکل عملی به دانش آموزان آموزش داده شد و در ادامه نیز کیف و بسته‌های دفتر و کتابچه ایمنی بین دانش آموزان توزیع شد.

گفتنی است، طرح ایمن‌سازی آموزشی در ۲۵ مدرسه روستای حاشیه راه‌های استان همدان به همت اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.