شناسهٔ خبر: 50105 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در یاسوج مطرح کرد:

تمام تلاش خود را برای یافتن علت حادثه خواهیم كرد/ هیچ مسئله‌ای از مردم پنهان نخواهد ماند/ گزارش مقدماتی سانحه هوایی قبل از ارسال به ریاست جمهوری به اطلاع مردم رسید

مراسم وزیر راه وشهرسازی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج تصریح كرد: تمام تلاش خود را برای یافتن علت وقوع این سانحه به كار خواهیم گرفت تا جلوی آن گونه حوادث را بگیریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج در جمع خبرنكاران اظهار داشت: وظیفه دارم در این شرایط سخت به هیچ وجه جای خود را كنار مردم عزیز را خالی نكنم و همواره در كنار آن‌ها باشم. زیر ا این وظیفه اخلاقی و مسئولیت بنده است.

وی افزود: همانطور كه مستحضر هستید فردای وقوع سانحه هوایی پرواز تهران-یاسوج و همچنین امروز به استان كهگیلویه و بویراحمد سفر كردم. همچنین وظیفه حكم می‌كرد كه به خانواده جانباختگان سر زده و علاوه بر ابراز همدردی با آن‌ها در ارتباط باشم.

وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: امروز طی این سفر به خانواده‌های راد و نظری سر زده و ابراز همدردی كردم. در هر صورت حادثه بسیار تلخی است اما تمام تلاش خود را به كار می‌بندیم تا علت حادثه را متوجه شویم و از وقوع حوادث این چنین جلوگیری كنیم. لذا باید ایمنی هرروز افزایش یابد.

آخوندی یادآور شد: برای استان كهگیلویه وبویراحمد زحمت بسیار زیادی كشیده شد به طوری كه بیش از ۳۰ میلیارد تومان در فرودگاه یاسوج هزینه شده كه قرار بود طی چند روز آینده برای افتتاح پروژه‌های این فرودگاه سفر كنیم كه متاسفانه با حادثه غم‌بار هوایی پرواز تهران-یاسوج مواجه شدیم.

این مقام مسئول در ادامه ضمن عرض تسلیت مجدد به ملت ایران و خانواده‌های داغدار جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج یادآور شد: مطمئن باشید كه ما تا پایان راه با شما هستیم و هیچ‌گاه شما را تنها نخواهیم گذاشت. همچنین آنچه در توان داریم به كار خواهیم گرفت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هم‌اكنون صحبت كردن در خصوص علت سانحه هوایی تهران-یاسوج زود است زیرا ستاد رسیدگی به این سانحه باید به صورت مستقل نظر خود را اعلام كند، همانطور كه اولین گزارش آن شب گذشته منتشر شد و گزارش‌های بعدی نیز به زودی منتشر می‌گردد.

آخوندی تصریح كرد: یقین بدانید هیچ مسئله‌ای را از مردم پنهان نخواهیم كرد. زیرا با موضوعی مواجه هستیم كه با ایمنی و حفظ جان مردم سروكار دارد.

وی خاطرنشان كرد: روز گذشته پیش از آنكه گزارش اولیه ستاد رسیدگی به سانحه هوایی تهران-یاسوج به رئیس جمهوری ارسال گردد بلافاصله طبق خواسته من در اختیار مردم قرار گرفت. زیرا حاضر نیستم كوچك‌ترین مطلبی از دید مردم پنهان بماند.

آخوندی با بیان اینكه بهترین راه افزایش ایمنی داشتن حداكثر آگاهی است گفت: امروز با توجه به مراسمی كه در یاسوج برگزار شد به اتفاق آیت‌اله ابوترابی‌فر امام جمعه موقت تهران خدمت مردم شریف یاسوج و استان كهگیلویه و بویراحمد رسیدیم.

ابراز همدردی آخوندی با حضور در منزل خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی كه بعدازظهر امروز به منظور شركت د رمراسم گرامیداشت جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج در مصلی این شهر حضور یافته بود پس از اتمام مراسم در مصلی یاسوج به منظور ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این سانحه هوایی در منزل خانواده‌های راد و نظری حضور یافت.

گفتنی است دكتر نظری پدر مرحوم دكتر مژگان نظری این اقدام وزیر راه و شهرسازی را التیام‌بخش عنوان كرد و گفت: این ۶۶ نفر مسافر عزیز جانباخته در سانحه هوایی مورد لطف و عطوفت خداوند قرار داشتند، زیرا مرگشان با عواطف مردم همراه بود.