شناسهٔ خبر: 50138 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد:

ضرورت نظارت بر فعالیت مدیران فنی شرکت‌های مسافربری در ایام نوروز

پایانه اتوبوس بین شهری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بر ضرورت نظارت بر فعالیت مدیران فنی شرکت‌های مسافربری در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در نشست بررسی برنامه‌ها و اقدامات تعیین شده اداره کل و ادارات شهرستان‌ها در ایام طرح نوروزی ۹۷ با بیان اینکه معاینه فنی ناوگان‌های مسافربری در ایام نوروز توسط مدیر فنی شرکت‌های مربوطه کنترل می‌شود، گفت: معاینه فنی خودرو وقتی به شکل جدی کنترل شود سلامت خودروها را به دنبال خواهد داشت که از بروز بسیاری از حوادث نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: مدیران فنی شرکت‌های مسافربری با دارا بودن تخصص‌های فنی، بررسی و کنترل سلامت خودروها را به عهده دارند.

رودباری در ادامه به تجهیز راهدارخانه‌های استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ۳۵ راهدارخانه استان تجهیز و در طرح نوروزی به مسافران و شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی ارتقاء سطح ایمنی و آمادگی برای مسافرت‌های نوروزی را از اهداف این طرح بیان کرد و گفت: راهدارخانه‌های استان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی آمادگی دارند و علاوه بر برخورداری از تجهیزات موردنیاز و ارائه اقدامات ایمنی ویژه مسافران، دارای نمازخانه هستند.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: راهداران نیز به شکل شبانه‌روزی در ایام نوروز در تمامی محورهای مواصلاتی استان با اولویت راه‌های اصلی و پرتردد به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

رودباری ادامه داد: نصب و اصلاح تابلوهای اطلاعاتی و اخطاری انتظامی، خط‌کشی راه‌ها، اصلاح شیب شیروانی، رفع افتادگی شانه راه‌ها، اجرای شیار لرزاننده و رفع خرابی روشنایی تونل‌ها و راه‌ها، تهیه و نصب گاردریل، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت از جمله اقدامات بخش راهداری برای طرح نوروزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی محورهای استان همدان در ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران است، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان همدان به شکل مستمر و لحظه‌ای مورد بازدید قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی به ویژه تجهیز نمازخانه، وضوخانه و سایر اماکن موجود در مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان همدان ابراز داشت: سعی شده امکانات موردنیاز نمازخانه‌های بین‌راهی تجهیز و تأمین شود.