شناسهٔ خبر: 50164 - سرویس استان‌ها

در جلسه بازآفرینی شهری استان سمنان مطرح شد:

عزم جدی مسئولین استان سمنان در احیاء بافت ناکارآمد شهری

جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان با حضور استاندار استاندار سمنان، سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان به عنوان دبیر جلسه و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرمانداران شهرستان‌های استان و مسئولین دستگاه‌های اجرائی عضو این ستاد تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان، در این جلسه که با حضور سید شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان، دهقان سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان به عنوان دبیر جلسه و ابک سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرمانداران شهرستان‌های استان و مسئولین دستگاه‌های اجرائی عضو این ستاد تشکیل شد.

ابتدا ابک شرح مختصری از مساحت و وضعیت بافت فرسوده و ناکارآمد ارائه داد و سپس دهقان دبیر جلسه ضمن گزارشی مختصر از اقدامات انجام شده نظیر افتتاح دو طرح تأسیس فرهنگسرا و سالن چندمنظوره ورزشی در محلات هدف در شهر  سمنانو برنامه‌های در دست اقدام جهت نوسازی و بهسازی این مناطق در سطح استان در سال‌های آینده، آمادگی کامل مجموعه اداره کل و شرکت عمران بهسازی استان را در اجرای موفق این طرح اعلام کرد و افزود: به همت و همکاری همه مسئولین ذیربط در این امر به‌ویژه شهرداری‌ها انشاا... بتوانیم در برنامه زمان‌بندی شده این طرح را به سرانجام برسانیم.

در ادامه این جلسه استاندار سمنان با بیان اینکه بافت‌های فرسوده استان سمنان باید سامان‌دهی شود گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی باید توسعه گران شناسایی شوند و امتیازات قانونی برای این افراد پیش‌بینی شود.

وی فقرزدایی را یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در چند سال اخیر دانست و گفت: بافت فرسوده شهرها مرکز ثقل فقر در جامعه است و ما به دنبال کارهای زیرساختی گسترده‌ای نیستیم بلکه در این طرح افزایش جمعیت به‌واسطه ساخت و سازهای جدید یکی از سیاست‌های مهم دولت است.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در حوزه مسکن کمبودی ندارد و مشکل ما ساخت مسکن مناسب مبتنی بر اصول اولیه یک مسکن ایمن است.

چاووشی احیای بافت تاریخی در سراسر استان سمنان در دستور کار دانست و گفت: ابنیه تاریخی باید به‌عنوان یک محور گردشگری مهم در سطح استان حفظ شود و اصلاح بافت‌های فرسوده هم گام با احیای این بناها انجام شود.

قابل‌ذکر است در ۱۷ شهر استان سمنان بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.