شناسهٔ خبر: 50180 - سرویس استان‌ها

در گیلان صورت برگزار شد:

جزئیات جلسه بررسی و رفع موانع پروژه‌های عمرانی شهرستان لنگرود

پروژه با هدف بررسی و رفع موانع پروژه‌های عمرانی شهرستان لنگرود جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، این جلسه با حضور مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مهندس لاهوتی نماینده مردم شریف شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و مهندس جواد پور فرماندار شهرستان لنگرود در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در این جلسه با ارائه گزارشی پیرامون اراضی چاف و چمخاله بیان کرد: در بحث اراضی چاف و چمخاله در راستای وظایف سازمانی موظف به پیگیری بعضی از امور هستیم و این موارد از طریق سازمان ملی زمین و مسکن هم تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود تا انشاء الله دستورالعمل نحوه تعیین تکلیف اراضی تصرفی استخراج و ابلاغ گردد و بتوانیم به طور ریشه‌ای موضوع اراضی چاف و چمخاله را حل نماییم.

وی افزود: پیشنهاد کردیم اراضی‌ که دایر بر محدوده شهر است و هنوز منابع طبیعی به راه و شهرسازی استان تحویل نداده است، چنانچه تعهدی برای مردم یا خود منابع طبیعی ایجاد کرده می‌بایست ابتدا تعهدات خود را انجام دهد سپس زمین را به صورت خالص به راه و شهرسازی تحویل نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی تصرف شده اظهار کرد: قسمتی از اراضی، بعد از انتقال سند از منابع طبیعی مورد تصرف مردم قرارگرفته و قرار شد در یک تصمیم ملی برای کل کشور، اراضی تصرف شده تعیین تکلیف شود.

خاوری در ادامه تصریح کرد: همچنین طرح ساماندهی میدان ورودی لنگرود که در کمیسیون ایمنی اجرایی ایمنی راه‌های استان تصویب شده بود امروز برای تدقیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از اصلاح قسمتی از طرح، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا  در ایام عید شاهد کاهش ترافیک در شهرستان لنگرود باشیم.

گفتنی است پس از اتمام جلسه مدیرکل راه و شهرسازی و هیئت همراه از تعدادی از پروژه‌های شهرستان لنگرود به ویژه پروژه کنارگذر لنگرود که قرار است در ایام عید بخشی از آن آماده شود و زیر بار ترافیک برود بازدید به عمل آوردند.