شناسهٔ خبر: 50181 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری فارس:

کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری و مسافری فاقد عملکرد، غیرفعال می‌شود

کامیون فرسوده معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی که از ابتدای امسال بارنامه یا صورت‌وضعیت اخذ نکرده باشند غیرفعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، علی یزدانی با اشاره به این مطلب که بر اساس دستورالعمل و طرح جدید اجرایی اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کارت هوشمند آن دسته از رانندگانی که از ابتدای امسال به مدت ۶ ماه برای ناوگان خود در حوزه فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل کالا (بارنامه) و در حوزه فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل مسافر (صورت‌وضعیت) اخذ نکرده باشند، غیرفعال خواهد شد، تصریح کرد:

از رانندگان درخواست می‌شود با توجه به ماه‌های پایانی امسال در فعالیت‌های خود نسبت به اخذ بارنامه و صورت‌وضعیت مبادرت ورزند تا عملکرد آنان دچار خلل و وقفه‌ای نشده و غیرفعال تلقی نگردند.

وی افزود: در صورت غیرفعال شدن کارت هوشمند ناوگان، رانندگان و مالکان برای دریافت این کارت، بایستی تمامی مراحل تعریف شده صدور کارت هوشمند را مجدداً طی نمایند.

یزدانی بیان کرد: در حال حاضر استان فارس با فعالیت بیش از ۴۳ هزار انواع ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری تحت پوشش شرکت‌ها و همچنین اشتغال مستقیم بیش از ۶۳ هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند در هر دو بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر دارای رتبه نخست کشور است.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس همچنین در خصوص ممانعت از فعالیت ناوگان فرسوده تصریح کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و بهبود شاخص‌های عملکردی بخش حمل‌و‌نقل و به منظور افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور، از ابتدای سال ۹۷ صدور بارنامه برای ناوگان باری با عمر ۵۰ سال و بالاتر ممنوع می‌شود.

یزدانی ادامه داد: ناوگان باری فوق سنگین با وزن ناخالص بالای ۹۶ تن تا اطلاع ثانوی شامل این طرح نمی‌شوند و مشمولین طرح می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های سازنده خودروهای باری سنگین با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام نمایند.