شناسهٔ خبر: 50211 - سرویس جاده‌ای

کشاورزیان:

۲۲۰۰ دستگاه دوربین‌جاده‌ای رفتار پرخطر رانندگان را در ایام نوروز ثبت می‌کنند/ نصب ۶۵ دستگاه توزین برای کنترل بار در جاده‌ها/ بلیت‌های سفرهای نوروزی بدون افزایش قیمت است

درجمع رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام این مطلب که به دلیل عدم استقبال هموطنان از حمل و نقل عمومی، بلیت‌های سفرهای نوروزی بدون افزایش قیمت است، از نصب دوربین‌های جدید در جاده‌های پرتردد کشور برای ثبت سرعت خودروها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه همایش بین‌المللی بندر هوشمند در گفتگو با خبرنگاران، درباره سفرهای نوروزی و هوشمندسازی جاده ها به ارایه نکاتی پرداخت.

کشاورزیان گفت: بعد از هماهنگی‌هایی که بین دستگاه های خدماتی و امدادی به عمل آمده، برنامه سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز خواهد شد و تصور می کنیم که تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. به اعتقاد بنده، تعطیلات امسال توزیع بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: در راستای هوشمندسازی جاده ها نصب دوربیت ثبت تخلفات سرعت در قالب قرارداری سه ساله در دستور کار قرار گرفت. در قالب این قرارداد بیش از ۱۹۰۰ دستگاه دوربین های جدید نصب میشود که با احتساب دوربین‌های موجود تعداد دوربین هایی که رفتارهای پرخطر رانندگان را ثبت می‌کنند بالغ بر ۲۲۰۰ دستگاه خواهد شد.

کشاورزیان افزود: همچنین در کنار افزایش دوربین‌های ثبت سرعت رانندگان بحث کنترل بار محوری تردد جاده‌ها را داریم. نصب ۶۵ دستگاه توزین در حال حرکت را داریم که بتوانیم از بارهای محورهای غیرمجاز جلوگیری کنیم. همانطور که استحضار دارید بار محوری غیرمجاز لطمات فراوانی به سطح راه ها و ابینه فنی راه ها وارد خواهد کرد.

وی در مورد وضعیت ناوگان جاده ای در ایام نوروز نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: تقریبا همه ظرفیت ناوگان مسافری در ایام نوروز به خدمت گرفته می‌شود. بر اساس آمار، در حدود ۱۵ هزار اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی کشور داریم. متاسفانه به دلیل حجم بالای خودروهای شخصی روز به روز ما شاهد کاهش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی هستیم که این به اعتقاد بنده منهای سفرهای نوروز که سفرهای خانوادگی است چندان مطلوب نیست و ما باید مردم را تشویق کنیم که حداقل در سفرهای کاری از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کشاورزیان یادآور شد: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی نیز از ۱۷ بهمن ماه هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی آغاز شده است. مردم برای تهیه بلیت هم می توانند به سایت شرکت ها و هم به سایت هایی که برای توزیع صندلی شرکت ها در نظر گرفته شده است مراجعه کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: خوشبختانه ما امسال افزایش قیمتی نداشتیم و البته از منظر من این خیلی جای خوشحالی ندارد و نشان می دهد که استقبال مردم از حمل و نقل عمومی پایین است و امکان افزایش قیمت وجود ندارد. آخرین افزایش قیمتی که داشتیم مربوط به شهریورماه سال ۹۵ بوده، بیش از یکسال و نیم از این تاریخ می‌گذرد و افزایش قیمتی نداشتیم در حالیکه در طی این مدت ۱۸ تا ۲۰ درصد تورم داشتیم.

وی یادآور شد: طبیعی است که صنعتی اگر بخواهد دوام داشته باشد باید متناسب با تورم قیمت‌های خود را بازنگری کند و این به دلیل افزایش استفاده از خودروهای شخصی و کاهش استقبال از حمل و نقل عمومی امکان افزایش قیمت وجود نداشته است. امسال نیز مردم با همان قیمت های تعیین شده و بدون افزایش قیمت می‌توانند بلیت سفرهای نوروزی خود را تهیه کنند.