شناسهٔ خبر: 50260 - سرویس استان‌ها

به دنبال بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات چهارخطه محور ساری _ تاکام شتاب بیشتری می گیرد

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی و هیئت همراه از عملیات اجرایی چهارخطه نمودن محور ساری _ تاکام بازدید و بمنظور شتاب بیشتر عملیات این محور تصمیمات متناسبی اتخاذ نمودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، خیرالله خادمی در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقاء و تعریض در سطح محورهای مازندران عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در راه‌های این استان اقدامات در خور توجه‌ای در زمینه تعریض و چهارخطه شدن تمامی محورهای اصلی و شریانی استان در دست اجراست.

وی در ادامه به محور ساری - تاکام اشاره و افزود: محور شریانی ساری _ کیاسر بعنوان یکی از کریدورهای ارتباطی بین استان‌های مازندران و سمنان است. حجم ترافیک ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و بویژه ایام نوروز قابل رقابت با جاده‌های ارتباطی شمال به پایتخت کشور است و بسیاری از مسافران برای سفر به مناطق شمالی این مسیر را انتخاب می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: عملیات اجرایی این محور در دو قطعه در دست انجام است. قطعه اول محور چهارخطه ساری _ تاکام حدفاصل شهرهای ساری تا هولار بطول ۱۳.۳ کیلومتر و عرض تمام شده ۲۲.۸۰ متر با مبلغ قرارداد ۲۷۲ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در دست انجام است.

وی افزود: قطعه دوم نیز حدفاصل هولار تا سه راهی تاکام بطول ۸ کیلومتر و عرض تمام شده ۲۲.۸۰ متر بوده که این قطعه نیز با مبلغ برآورد ۴۰۷ میلیارد ریال عملیات چهارخطه آن در دست انجام است.

خادمی اظهار امیدواری کرد: انشااله با نگاه ویژه دولت کریمه و پیگیری‌های نمایندگان محترم مر کز استان اعتبارات قابل توجهی به این پروژه تخصیص داده شود تا از این طریق بتوان شاهد ترددی سهل و ایمن در سطح این محور ارتباطی باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به نقش محور مذکور در جهت جذب گردشگر و مسافر اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه این محور منتهی به مناطق بکر و طبیعت چشم نواز مازندران بوده و از طرفی راه ارتباطی این استان را به استان سمنان برقرار می‌کند، می‌تواند عامل مهمی برای جذب گردشگر و مسافرانی باشد که این منطقه سفر می‌کنند.

لازم بذکر است کاهش میزان تصادفات، زمان سفر، مصرف سوخت، آلودگی هوا، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و از میان برداشتن نقاط حادثه خیز محور از مزایای این طرح است.

گفتنی است: معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه خود به مازندران از محور سوادکوه، کمربندی ساری، سه راهی لاریم و تعداد دیگری از پروژه‌های در دست ساخت بازدید کرد.