شناسهٔ خبر: 50261 - سرویس استان‌ها

فرماندار سنندج خبر داد:

راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری و بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده در کردستان

نشست فرماندار سنندج از راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری برای تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سنندج و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدابراهیم زارعی از راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری برای تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و انجام امور مرتبط با شهرداری و همچنین در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده خبر داد.

زارعی در جلسه بازآفرینی شهری سنندج لزوم راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری را برای صاحبان و سرمایه‌گذاران بافت‌های فرسوده بسیار ضروری و لازم‌الاجرا دانست و از هر گونه مساعدت در رابطه با بسته‌های تشویقی شهرداری برای متقاضیان استقبال و حمایت کرد و افزود: سعی ما بر این است برای دارندگان پلاک‌های فرسوده بتوانیم تسهیلات و ساز و کار مناسب فراهم کنیم تا بتوانند درباره نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند.

همچنین در رابطه با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خصوصاً در حاشیه و نواحی منفصل، به شهرداری تأکید و اعلام کرد: از هیچ‌گونه کمک و مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

زارعی لزوم حضور سازمان‌های مردم‌نهاد را در چنین جلساتی ضروری خواند و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه تشکیل دفاتر تسهیلگری می‌توانند بسیار مفید و مؤثر واقع شوند.