شناسهٔ خبر: 50267 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG:

جلوگیری از سوانح با بنادرهوشمند

گرهارد فیشر مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG گفت: زمانیکه بنادر هوشمند می شوند می توان از مشکلات و سوانح جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، گرهارد فیشر در همایش بندر هوشمند افزود: روش های متفاوتی برای هوشمندسازی بنادر می تواند وجود داشته باشد اما در بسیاری موارد اتوماسیون، اقدامی است که باید صورت پذیرد.

وی درباره مراحل هوشمند سازی بنادر اظهار کرد: نقطه شروع تبدیل یک بندر سنتی به یک بندر هوشمند، برقی شدن تجهیزات چه در خشکی و چه در دریا است و دیگری نصب سنسور تجهیزات است. گاهی کوچکترین مشکل در سیم کشی یک جرثقیل، می تواند باعث توقف فعالیت آن برای مدت طولانی شود، اما اگر تمام دستگاه ها مجهز به سنسور شوند، مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص و برطرف می شود.

مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG گفت: با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توان به سادگی از وضعیت خودروها و جرثقیل ها مطلع شد و با بررسی و مدیریت جابجایی ها، از شکل گیری ترافیک جلوگیری کرد. همچنین استفاده از از تجهیزات هوشمند به مدیران کمک می کند تا بهتر مطلع شوند کدام تجهیزات را باید تغییر دهند یا جابجا کنند و کدام یک امکان ارتقا عملیات را دارند. از طریق ابزارهای کنترلی می‌توان ریشه سوانح و مشکلات را دریافت و از پیش آمد مجدد آن‌ها جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی ۴۰ جابجایی در روز با کامیون ها قابل قبول است اما ممکن است شما این عدد را بر اساس قابیلت ها و نیاز بندر، کمتر یا بیشتر کنید.

فیشر با اشاره به سنسور های لرزش و صدا و دما و ... در بنادر هوشمند عنوان کرد: همه این اطلاعات در سامانه مدیریت بندر ذخیره می شود و اگر از الگوریتم مناسب استفاده شده باشد و عوامل موثر به میزان کافی و دقیق دیده شده باشد در شرایط اضطراری در حل مسائل کارآمد خواهند بود. سرعت تغییرات در این زمینه بالا است و تا ۲۵ سال آینده همه تجهیزات باید به روز شوند.