شناسهٔ خبر: 50286 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی تشریح کرد:

آخرین اقدامات راهداری خراسان رضوی برای سفرهای ایمن شهروندان در نوروز ۹۷/ آمادگی ۵۰ مجتمع راهداری برای سرویس دهی به مسافران نوروزی

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تعداد روزهای تعطیلات پیش بینی ما افزایش ۱۰ درصدی سفرها به استان خراسان رضوی است که برای آن برنامه داشته و آماده ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی در خصوص آخرین تصمیمات و اقدامات در ستاد نوروزی این استان اظهار داشت: جلسه ستاد نوروزی استان از ابتدای بهمن ماه آغاز شده و هر هفته دو جلسه داریم. کل مصوبات ستاد مرکزی خدمات سفر را ابلاغ شده تا تمام آنها در استان بومی سازی شوند.

وی افزود: این مباحث در جلساتی که با استانداری و فرمانداری ها داشتیم مطرح و پیگیری شد. در حال حاضر آماده افزایش ۱۰ درصدی سفرها هستیم. این آمادگی از نظر حمل و نقل عمومی و ناوگان مسافربری است که برعهده ماست. بحث ایمنی جاده ها را هم شروع کردیم و این مساله تا ۲۰ اسفند ادامه دارد تا جاده ها را امن کرده و سفرها بی خطر باشد.

مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی با تاکید بر همکاری خوب دیگر ارگان ها در خصوص برنامه ریزی ستاد نوروزی استان گفت: بین دستگاه های خدمات رسان مثل پلیس راه، میراث فرهنگی، شرکت نفت و راه و شهرسازی هماهنگی لازم به عمل آمده و همکاری خوبی بین همه ارگان ها بابت سرویس دهی مناسب برقرار است.

نصری درباره خدمات نوروزی راهداری به مسافران در طرح مورد نظر تصریح کرد: درخصوص خدمت رسانی به مسافران طرح نوروزی ما ما ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی داریم که آماده هستند و ۳۰ راهدارخانه داریم که در صورت مشکلات جوی ۱۸ راهدارخانه آن آماده پذیرایی از مسافران است. پیش فروش بلیت های نوروزی هم بدون افزایش قیمت از بهمن ما به خوبی شروع شده است.

وی ادامه داد: تلفن های ۱۴۱ و سایت ما فعال است و اطلاع رسانی لازم را از طریق این امکانات  همچنین سیستم پیامکی در اختیار مسافران قرار خواهیم داد. با تشکل ها جلسه داشتیم و به نظرم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به افزایش تعداد روزهای سفر امسال که چند روز بیشتر است،  سفرها راحت تر و روانتر باشد.  

مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی، درباره اوج بار ترافیکی محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی در ایام نوروز گفت: ما سه پیک سفر داریم که اولین آن از ۲۲ اسفندماه شروع می شود تا آخر این ماه، بعدی ۴ و ۵ فروردین شروع می شود و پیک آخر هم ۱۴ تا ۱۵ می شود که شلوغ ترین جای ما در مشهد همین پیک آخر است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۹۵۰ هزار نفر در حمل و نقل عمومی ما جا به جا شدند و پیش بینی ما امسال با افزایش ۱۰ درصدی احتمال سفرها به خاطر افزایش تعطیلات نوروزی این است که این تعداد برای یک میلیون و یکصد هزار قابل افزایش است. در همین خصوص ما ۶۰ نقطه حادثه خیز داشتیم که همه آنها آشکار سازی شده اند و مشکلی نداریم و کارهای مربوط به این نقاط انجام شده است.