شناسهٔ خبر: 50308 - سرویس استان‌ها

اخلاقی مطرح کرد؛

برنامه های راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی/ تعطیلی کارگاه های راهسازی برای تسهیل در سفرها

توحید اخلاقی مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های راهسازی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه برای تسهیل در سفرهای نوروزی هموطنان، برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی این استان را تشریح کرد.

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره تهمیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی هموطنان بیان کرد: همانند سال‌های گذشته سعی کردیم با هماهنگی ادارات دیگر مانند اداره کل راهداری، پلیس راه، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دیگر ارگان‌ها سفر‌های ایمن و تردد ترافیکی روانی را در مسیر راه‌های استان داشته باشیم.  

وی اظهار کرد: جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در استان تشکیل شده که براساس آن کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی مسئول راه‌های برون شهری و کمیته ایمنی مسئول راه‌های درون شهری هستند که جلسات هماهنگی را نیز قبل از عید نوروز برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: به دستگاه‌های مختلف تکلیف شده که در ارتباط با خط‌کشی‌ها، تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی حداکثر تلاش خودشان را به کار بگیرند و در ارتباط با لکه‌گیری و روکش آسفالت نیز تا وقتی فرصت باقیست و آب و هوا اجازه می‌دهد کار‌ها را تسریع کنند.  

وی درباره فعالیت‌های کارگاه‌های راهسازی اظهار کرد: کارگاه‌های راهسازی براساس بخشنامه‌ای که صورت گرفته از تاریخ ۲۴ اسفند ماه تا ۱۸ فروردین ماه سال ۹۷ تعطیل می‌شوند و عملیات ایمن‌سازی اطراف این کارگاه‌ها توسط پیمانکاران و نظارت دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد تا سفری ایمن و بدون حادثه در سفر‌های نوروزی برای شهروند‌های استانی و دیگر هموطنان داشته باشیم.

اخلاقی افزود: پلیس راه نیز ملزم شده نظارت و حضور فیزیکی بیشتری را به ویژه در محور‌های پرتردد و کوهستانی استان داشته باشد و قرار است دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت به دقت مورد بازرسی و ارزیابی قرار بگیرند و کالیبره شوند تا کار خود را برای سفر‌های نوروزی به درستی انجام دهند.  

وی درباره برنامه‌های راه و شهرسازی برای اسکان مسافران نوروزی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی و ارگان‌های دیگر متولی اسکان مسافران هستند و اداره کل راه و شهرسازی در راهدارخانه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نمازخانه‌های بین راهی، مجتمع‌های رفاهی بازدیدهای دورهای مستمر انجام می‌شود تا به دلیل کوهستانی بودن استان در صورت بارندگی و در راه ماندن مسافران، امدادرسانی و اسکان آنها انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی افزود: به مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی مانند اداره کل هواشناسی، اداره کل فرودگاه‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تذکرات لازم داده شد که از آمادگی کافی برخوردار باشند و شیفت‌های کاری همکاران را به صورت دقیق تنظیم کنند و از طریق تلفن‌های ارتباطی در آماده باش کامل باشند تا در مواقع ضروری به سرعت در دسترس باشند و در صورت نیاز به تصمیم گیری‌های خاص بتوانیم با همفکری و هم‌اندیشی سفر ایمنی را برای هموطنان رقم بزنیم.