شناسهٔ خبر: 50312 - سرویس مسکن و شهرسازی

در جلسه رفع مشکلات شهر جدید ایوانکی مطرح شد:

آغاز عملیات اجرایی قطار حومه‌ای تهران-شریف‌آباد- ایوانکی-گرمسار در آینده‌ای نزدیک/ برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذرای در شهر جدید ایوانکی

جلسه نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خبر داد: خوشبختانه امسال ظرفیت‌های خوبی در بودجه کشور پیرامون مسائل مربوط به توسعه ریلی ایجاد شده است که مدیرعامل شرکت راه آهن نیز در این راستا متعهد شدند عملیات احداث قطار حومه‌ای از سه راه افسریه تهران تا پاکدشت- شریف‌آباد -ایوانکی و از آنجا به گرمسار را در سال جاری آغاز کنند، اقدامی که در صورت تحقق قطعا باعث ایجاد تحولات عظیمی در این مجموعه شده و در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی در توسعه شهری عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه رفع مشکلات شهر جدید ایوانکی با حضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی برگزار و مسائلی در این خصوص مطرح شد.

کاتب طی سخنرانی در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی به ویژه شرکت عمران شهرهای جدید طی چند سال اخیر در شهر جدید ایوانکی بیان کرد: با وجود آنکه اهداف اصلی وزیر محترم راه و شهرسازی هنوز محقق نشده است اما اقدامات انجام گرفته باعث شد تا چالش‌های زیادی از این منطقه رفع و اتفاقات مثبتی برای شهروندان آن روی دهد.

کاتب در ادامه انتقال آب را یکی از مهمترین اتفاقات انجام گرفته در این مدت دانست و گفت: با وجود برق و گاز و همچنین بهره‌مندی اخیر مردم از آب در این منطقه می توانیم بگوییم که مشکل زیرساختی تاحد زیادی در ایوانکی رفع و فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری و توسعه آن به وجود آورده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث بیمارستان در نزدیکی این شهر جدید نیز بیان کرد: باید تلاش کنیم تا سایر خدمات شهری را به همین ترتیب در این منطقه احداث و و شرایط لازم برای آرامش هرچه بیشتر شهروندان را فراهم کنیم.

وی همچنین ادامه داد: خوشبختانه امسال ظرفیت‌های خوبی در بودجه کشور پیرامون مسائل مربوط به توسعه ریلی ایجاد شده است که مدیرعامل شرکت راه آهن نیز در این راستا متعهد شدند عملیات احداث قطار حومه‌ای از سه راه افسریه تهران تا پاکدشت- شریف‌آباد -ایوانکی و از آنجا به گرمسار را در سال جاری آغاز کنند، اقدامی که در صورت تحقق قطعا باعث ایجاد تحولات عظیمی در این مجموعه شده و در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی در توسعه شهری عمل خواهد کرد.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود برگزاری همایشی جهت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر جدید را ایوانکی را اقدامی مثمر ثمر و بسیار مفید در این حوزه دانست و گفت: به تصور من با برگزاری این همایش و دعوت از تعاونی‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانیم ضمن معرفی ظرفیت‌های موجود، سرمایه‌گذاران را تشویق و شرایط لازم برای ساهت و ساز و توسعه این منطقه را فراهم کنیم.

کاتب همچنین در پایان فراهمکردن شرایط اسکان برای کارگان و مهندسانی که  طی پروژه‌های اتی در این شهر جدیدمشغول به کار خواهندشد را نیز فکر خوی برای توسعههرچه سریعتر ایوانکی قلمداد کرد.

طاهرخانی نیز در ادامه جلسه با تأکید برظرفیت بالا و خوب شهر جدید ایوانکی بیان کرد: این شهر نزدیک‌ترین نقطه از شرق به تهران است که قطعا دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و که کمتر در کشور دیده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه پکیج سرمایه‌گذاری شهر جدید ایوانکی را یکی از اولویت‌های اصلی شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: مطمئنا ضمن تهیه این پکیج باید طبق گفته آقای کاتب همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار و افراد برای ورود به این بخش تشویق شوند.

وی ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی جهت معرفی و تصویرسازی آینده شهر جدید ایوانکی را اقدامی مؤثر در این مسیر دانست و افزود: خوشبختانه تأمین خدمات زیربنایی و  تا حدودی روبنایی در این شهر جدی به خوبی در حال طی شدن است که تلاش داریم در مسیر ایجاد مراکز تجاری و فضای سبز در منطقه اقداماتی را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان متذکر شد: به عقیده من احداث زیرساخت‌های برخی ورزش‌های تفریحی که وسعت زیادی داشته و امکان انجام آن در تهران فراهم نیست می تواند اقدام خوبی برای توسعه هرچه بهتر این منطقه باشد./