شناسهٔ خبر: 50380 - سرویس استان‌ها

رئیس راهداری تویسرکان خبر داد:

انسداد تونل ولایت تویسرکان/ تردد از گردنه دولایی امکان‌پذیر است

تونل رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تویسرکان از مسدود بودن تونل ولایت این شهرستان و امکان تردد از گردنه دولایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، ابراهیم نانکلی در گفتگویی با اشاره به اینکه ایزولاسیون تونل ولایت تویسرکان در حال انجام است، گفت: با توجه به نیاز اجرای سیستم زهکشی مناسب برای افزایش ایمنی عبور و مرور به ویژه در نقاط حساس تونل‌ها این اداره کل در نظر دارد ۱۵۰۰ مترمربع ورق زهکش برای تونل ولایت نصب کند.

وی افزود: به همین منظور با هماهنگی به عمل آمده با مرکز مدیریت راه‌های کشور و پلیس‌راه استان همدان برای نصب ورق‌های ایزولاسیون، تونل ولایت به مدت هفت روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ مسدود خواهد بود و عبور و مرور از گردنه دولایی (جاده قدیم) انجام خواهد شد.

نانکلی ادامه داد: برآورد اعتبار برای عملیات اجرای نصب ورق‌های ایزولاسیون در حدود ۵۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

نانکلی با تأکید بر اینکه این تونل حدود هفت کیلومتر راه‌های پیچ در پیچ خطرناک را کمتر کرده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالا بردن سطح ایمنی راه‌ها به ویژه در محل‌های حساسی از جمله تونل‌ها و اهمیت نگهداری و اجرای طرح‌های راهداری در محدوده تونل این طرح در حال انجام است.

رئیس راهداری تویسرکان یادآور شد: همچنین عملیات پاک‌سازی تونل و تعویض لامپ‌های روشنایی نیز همزمان در این مدت انجام خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: ترمیم و اصلاح آسفالت جاده، پاک‌سازی کانال‌های تونل و برطرف کردن چاله‌ها و موانع مسیر به طور مستمر نیز انجام می‌شود.

گفتنی است، تونل ولایت در محور تویسرکان- خیرآباد به طول ۷۷۷ متر و عرض ۱۰ متر تنها تونل استان همدان است.