شناسهٔ خبر: 50427 - سرویس مسکن و شهرسازی

مهرآبادی اعلام کرد:

نیاز ۱۷۷ هزار میلیارد ریالی واحدهای مسکن مهر برای تحویل/ هیچ واحد مسکن مهری تا پایان سال ۹۷ نیمه‌کاره باقی نخواهد ماند

مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت تامین ۱۷۷ هزار میلیارد ریال کلیه واحدهای مسکن مهر به مردم تحویل داده می شود ولی از لحاظ ساخت تا پایان سال ۹۷ هیچ واحد مسکن مهری در کشور نیمه کاره باقی نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه شورای مسکن شهرستان بندرماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور که از ابتدای شروع این طرح با بانک های عامل قرارداد مشارکت بسته اند، حدود ۲ میلیون واحد به اتمام رسیده ، و از واحدهای باقی مانده ۱۵۰ هزار واحد آن دارای مشکل هستند و یا پرونده آنها در مراجع قضایی مطرح است که برای ادامه کار منتظر صدور نهایی هستیم و یا واحدهای باقی مانده بدون متقاضی هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال یافتن تقاضا برای واحدهای بدون متقاضی هستیم و دولت نیز در این رابطه دو مصوبه صادر کرده است افزود: ۱۷ هزار واحد فاقد متقاضی در خوزستان است که این استان بیشترین واحد فاقد متقاضی را در خود جای داده است.

مهرآبادی ادامه داد: امسال شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که متولی مسکن مهر آن بنیاد مسکن است، طرح خود را در ۲۱ استان به اتمام رسانده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح جدید صرف نظر از شهر رامین و شیرین شهر در خوزستان که فاقد متقاضی است، هشت شهر جدید تمام شده و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز این طرح را در حدود ۱۰ شهر به اتمام رسانده و درصدیم بقیه را نیز به کمک دولت و دستگاه های مربوطه تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسانیم.

اصغری مهرآبادی افزود: طبق برآورد انجام شده حدود ۱۱۰ هزار میلیارد برای خدمات زیربنایی از جمله آسفالت و فاضلاب و ۴۰ هزار میلیارد ریال برای خدمات روبنایی اعم از مدرسه، مسجد، کلانتری و مراکز درمانی، و ۲۷ هزار میلیارد ریال نیز برای آماده سازی، محوطه سازی و سامان دهی معابر نیاز داریم که اگر این میزان از اعتبار تامین شود قادر به تحویل کلیه واحدهای مسکونی به مردم هستیم.

وی اضافه کرد: اعتبار درخواستی به صورت مکتوب به رییس جمهوری اعلام شده که مقرر شد امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تامین خدمات زیربنایی و چهار میلیارد ریال برای آماده سازی و محوطه سازی تصویب شود که امیدواریم بتوانیم با این اعتبار سهم خوزستان را بدهیم و پروژه های مسکن مهر این استان با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پایان به حمایت مالی از شهرداری برای تکمیل خدمات شهری به طرح مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در گذشته تفاهم نامه ای بین شهرداری محل و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شد و در راستای آن مبالغی به شهرداری پرداخت شده که اقدام به محوطه سازی، آسفالت و سایر خدمات شهری کند؛ هم اکنون نیز اگر برای تکمیل خدمات شهری در مسکن مهر نیاز به تخصیص اعتبارات باشد همکاری خواهیم کرد.

در جریان سفر روز شنبه احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به ماهشهر در جنوب خوزستان یک هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی طرح مسکن مهر این شهرستان به بهره برداری رسید./