شناسهٔ خبر: 50452 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره معماری و طراحی شهری جنوب کرمان خبر داد:

تصویب طرح ۴ بوستان محله‌ای در کمیته سیما و منظر شهری

بوستان سرپرست اداره معماری و طراحی شهری گفت: فضاهای سبز شهری شامل درختان و گیاهان سبز دیگر هستند که به‌عنوان شش‌های شهر به کار گرفته می‌شوند، به اصلاح اقلیم کمک می‌کنند فضاهای تفریحی را ایجاد می‌کنند و به عنوان ارتباط کاملی برای ساکنان شهر به دنیای طبیعی بکار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، احسان درینی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری گفت: فضاهای سبز شهری شامل درختان و گیاهان سبز دیگر هستند که به‌عنوان شش‌های شهر به کار گرفته می‌شوند، به اصلاح اقلیم کمک می‌کنند فضاهای تفریحی را ایجاد می‌کنند و به عنوان ارتباط کاملی برای ساکنان شهر به دنیای طبیعی بکار می‌روند.

درینی بیان کرد: در کشوهای جهان سوم عمدتاً رشد شهرنشینی، گسترش شهرها و افزایش جمعیت شهری منجر به از بین رفتن فضاهای سبز شهری و فضاهای گذران اوقات فراغت شده است. هر چند که در قرن بیستم اهمیت و ارزش فضاهای سبز شهری، پارک‌ها بر افزایش کیفیت زندگی در شهرها بر کسی پوشیده نیست لذا حفظ فضاهای سبز شهری موجود و ایجاد و گسترش این فضاها بخصوص با توجه به اقلیم جنوب کرمان و نقش انکارناپذیر آن‌ها بر تلطیف هوای شهرها سبب شکل‌گیری ایده «شهر سالم، شهروند سبز» در واحد شهرسازی و معماری این اداره کل گردید.

وی افزود: سرآغاز این طرح در شهر جیرفت در سال ۹۵ و همزمان با روز درختکاری طرح بوستان شهروند بنا نهاده شد و کاشت درختان این پارک با همکاری اهالی محله صورت گرفت. در این پروژه طراحی فضاهای سبز شهری توسط همکاران واحد شهرسازی و معماری این اداره کل انجام شد و پس از تصویب طرح در کمیته سیما و منظر شهری و با همکاری شهرداری، شورای شهر و سایر اعضا کمیته اجرای طرح آغاز شد.

وی گفت: جلسه کمیته سیما و منظر شهری در محل این اداره کل با حضور اعضا تشکیل و طرح ۴ بوستان محله‌ای دیگر مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت. همچنین مقرر گردید درختکاری آن‌ها با همکاری شهرداری، شورای شهر، شهروندان و واحد شهرسازی و معماری این اداره کل در سال جاری اجرا و نگهداری آن‌ها نیز به ساکنین محلات واگذار گردد. امید است با هماهنگی ارگان‌های متولی این طرح ارزشمند امسال نیز ادامه یابد و در ادامه در سرتاسر شهرهای جنوب استان اجرایی گردد.

درینی در ادامه بیان کرد: مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل آماده همکاری با کلیه شهرداری‌های جنوب کرمان جهت طراحی فضاهای سبز شهری، بوستان‌ها، معابر و ... است.