شناسهٔ خبر: 50460 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان خبر داد؛

نوسازی اسکله ها و شناورهای تفریحی/ افزایش ۲۵ درصدی توریست در بنادر گلستان/ ایجاد دو اسکله سبک در بنادر گز و ترکمن تا پایان سال

اله یار اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به منظور نوسازی اسکله‌های تفریحی و شناورهای گردشگری دریایی خبر داد و گفت: به همین منظور طراحی اسکله های سبک، نوسازی اسکله‌ها و شناورها و نیز ارتفای کیفیت خدمات در بخش گردشگری دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، الهیار اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان در نوروز۱۳۹۶ به بیش از ۴۰ هزار مسافر خدمات ارائه کرده است، اظهار کرد: در شمال ایران میزان مسافر به شرایط جوی بستگی دارد و اگر شرایط آب و هوایی پایداری وجود داشته باشد و با دریای مواجی مواجه نباشیم ۱۵ تا ۲۵ درصد رشد مسافر در ایام نوروز خواهیم داشت که حداکثر از ۵۰ هزار مسافر در نوروز ۹۷ پذیرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از ۴۰ هزار مسافر نوروزی سال ۹۶، یک الی سه درصد از کشورهای نظیر قزاقستان و ترکمنستان به دو بندر گز و ترکمن سفر کرده بودند. علاوه بر این بیشترین مسافران نوروزی بنادر گلستان از استان های سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و برخی نقاط جنوبی کشور بوده‌اند.  

مدیربنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به اینکه اداره مذکور دارای نقش حاکمیتی در موضوع تفریحی بنادر استان گلستان است، گفت: مدیریت بر سواحل و بنادر و ثبت شناورهای استان از دیگر اقداماتی است که به طور ویژه در مورد آن عمل می‌شود.

اسعدی از طراحی اسکله های سبک توسط سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و اعلام کرد: قرار بر این شده است که اداره کل تجهیزات در بخش ناوگان ترابری تسهیلات لازم را در نظر گیرد تا مقوله نوسازی در بخش‌های مختلف به ویژه شناورها هر چه سریعتر عملیاتی شود. در همین راستا تا پایان سال جاری  دو اسکله سبک در بنادر "گز"و "ترکمن" ایجاد می شود.

وی افزود: به طور حتم طراحی اسکله‌های سبک و نوسازی تجهیزات موجب خواهد شد تا مسافران راحت‌تر سوار قایق و شناورها شوند. نوسازی اسکله‌ها به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.