شناسهٔ خبر: 50461 - سرویس استان‌ها

در استان اصفهان برگزار شد:

جزئیات نشست مشترک راه و شهرسازی اصفهان با پلیس‌راه استان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تعامل و همکاری بین اداره راه و پلیس و بررسی و رفع مشکلات محورهای مواصلاتی یکی از عوامل کاهش تصادفات جاده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، جلسه مشترک اداره کل راه و شهرسازی استان با پلیس‌راه استان به منظور هماهنگی بیشتر جهت سفرهای نوروزی در محل راه و شهرسازی برگزار شد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: استان اصفهان به لحاظ حجم بار و مسافر و داشتن ۱۱۵۰۰ کیلومتر طول راه، یکی از استان‌های ویژه در کشور است که لازم است به صورت ویژه در نظارت و توسعه راه‌ها به آن نگریست.

وی در ادامه با توجه به اولویت استان در دوبانده نمودن جاده‌های شهرستانی و بین استانی گفت: خوشبختانه در یک دوره ۴ ساله اهدافی برای استان مشخص شده که هدف‌گذاری مهم ما در این زمینه دوبانده نمودن محورهای ترافیکی استان از مراکز شهرستان‌ها به مرکز استان و به استان‌های مجاور است که از جمله مهمترین اقدامات در راستای کاهش تصادفات رخ به رخ و اولین حرکت اساسی و بنیادی در این زمینه است.

غلامی با توجه به نگاه برخوردار به استان با توجه به شرایط موجود راه‌ها بیان کرد: این نگاه با توجه به حجم بار ترافیکی عبوری از استان و وقوع حوادث جاده‌ای تغییر کرده و برنامه توسعه راه‌های استان در بخش آزادراهی و بزرگراهی تدوین و نهایی شده و اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به احداث آزادراه‌های استان اشاره داشت و گفت: علاوه بر احداث آزادراه‌های شرق و غرب اصفهان، آزادراه اصفهان – شیراز به طول ۱۲۰ کیلومتر در مرحله اخذ مصوبه هیئت دولت، بزرگراه بادرود به سمت نائین و یزد در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه و محور نجف‌آباد به سمت فلاورجان نیز در مرحله جذب سرمایه‌گذار می‌باشد که اقدامات لازم جهت احداث این محورها در حال انجام است.

وی با توجه به پیش رو بودن سفرهای نوروزی و حجم بالای تردد در این ایام در محورهای استان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری پلیس‌راه استان و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه بتوانیم سفری ایمن، آسان و بی‌خطر را برای هموطنان رقم بزنیم.

سرهنگ حسین پورقیصری رئیس پلیس‌راه استان نیز در ادامه با ارائه گزارشی از میزان وقوع تصادفات در استان گفت: با تعاملات و همکاری‌های انجام شده فی‌مابین پلیس و اداره راه و طبق آمار دریافتی خوشبختانه شاهد کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در استان بوده‌ایم و احداث باند دوم در محورها نقش بسزایی در کاهش این تصادفات داشته است.

وی بیان کرد: طی یازده ماه گذشته و طبق آمار پزشکی قانونی با ۷ درصد کاهش تصادفات روبرو بوده‌ایم که استان اصفهان توانسته است با شیب ملایم به این کاهش دست پیدا کند.

پورقیصری افزود: بیشترین درصد تصادفات در روزهای پنجشنبه و جمعه و ۸۱ درصد افراد بومی محله‌ای هستند که آشنایی کامل با مشخصات راه دارند و به دلیل سرعت غیرمجاز و یا عدم رعایت قوانین و مقررات دچار سانحه می‌گردند.

رئیس پلیس‌راه استان علت وقوع بسیاری از حوادث رانندگی را عدم توجه به جلو، خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: در ۱۴ پایگاه پلیس‌راه استان در ۸ پایگاه کاهش چشمگیر تصادفات و در ۶ پایگاه با افزایش تصادفات روبرو بوده‌ایم که با احداث باند دوم و توجه رانندگان به قوانین و مقررات امید است تا این آمار نیز کاهش یابند.