شناسهٔ خبر: 50463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

نیازمند تغییر مُد حمل‌ونقل از جاده به ریل هستیم/حمل‌ونقل درون و برون‌شهری از هم جدا نیستند

جاده و ریل مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه با افزایش ظرفیت جاده‌ها مشکل ترافیک، آلودگی زیست‌محیطی، تلفات رانندگی و صرف سرمایه‌های ملی حل نمی‌شود، گفت: برای رفع این موضوعات نیازمند تغییر مُد حمل‌ونقل از جاده به راه‌آهن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه کارگروه TOD این اداره کل با اعلام این موضوع افزود: طی سال‌های اخیر و با افزایش ظرفیت جاده‌های بین‌شهری، به ویژه در مناطقی که ترافیک قابل‌توجهی وجود دارد، مشکلات ترافیکی، آلودگی زیست‌محیطی، تلفات رانندگی و صرف سرمایه‌های ملی آن‌چنان که باید حل نشده که یکی از آن‌ها محور تهران – کرج – قزوین است.

حق لطفی تأکید کرد: راه‌اندازی متروی تهران – کرج و چهارخطه کردن راه‌آهن تهران – کرج و همچنین دوخطه کردن مسیر ریلی کرج – قزوین – زنجان از جمله برنامه‌هایی است که در همین راستا و برای کاهش بار ترافیک از آزادراه به راه‌آهن انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در اجرای طرح TOD پیگیر اجرای آن هستیم، توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل شهری ریل پایه است.

وی با اشاره به اینکه قزوین به عنوان اولین شهر برای اجرای طرح TOD در کشور انتخاب شده، عنوان کرد: ایجاد شرایط مناسب، ارزان و باکیفیت برای جابجایی مسافر و کالا نیازمند این است که ما میان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری مرز تعیین نکرده و همه بسترهای لازم برای یکپارچه کردن آن‌ها و همچنین ارتباط میان مُدهای مختلف حمل‌ونقل را فراهم کنیم.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان همچنین عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که همزمان با فرایند تهیه طرح جامع TOD در قزوین انجام خواهد شد، استفاده بیشتر و مناسب‌تر از ظرفیت‌های ایستگاه راه‌آهن قزوین است.

نظر شما