شناسهٔ خبر: 50464 - سرویس استان‌ها

مشاور رئیس سازمان راهداری کشور اعلام کرد:

اداره کل راه و ترابری استان سمنان اولین مجری در اولین طرح‌های مبلمان جاده‌ای کشور

کنفرانس طرح‌های مبلمان جاده‌ای در کنفرانس بین‌المللی منظر برون‌شهری و درون‌شهری توسط مدیرکل راه و ترابری استان سمنان به‌عنوان پایلوت ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان، در کنفرانس بین‌المللی منظر برون‌شهری و درون‌شهری که در دانشگاه علم و صنعت تهران و با حضور معاونین وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و ریاست دانشگاه علم و صنعت و جمعی از اساتید معماری کشور و تعدادی از اساتید برجسته خارجی برگزار شد در خصوص زیباسازی و منظرسازی در محورهای مواصلاتی کشور و فضای شهری بحث و تبادل‌نظر شد.

در ابتدای این کنفرانس مشاور رئیس سازمان راهداری کشور مهندس باقری در خصوص ضوابط این کار توضیحاتی را بیان کرد و اداره کل راه و ترابری استان سمنان را به‌عنوان اولین مجری طرح مبلمان جاده‌ای اعلام و از مدیرکل مجموعه راه استان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در ادامه کنفرانس عبدالمجید نژادصفوی به‌عنوان اولین سخنران مجری طرح در کشور گفت: طرح مبلمان جاده‌ای و منظرسازی برون‌شهری با هدف آشکارسازی، آرام‌سازی و زیباسازی محورهای مواصلاتی و تغییر چهره سخت جاده‌های بین‌راهی به فضایی آرام جهت استفاده کاربران جاده‌ای، مسافرین و زوار حرمین معصوم و مطهر علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) انجام گرفته است.

وی افزود: این طرح از سال ۱۳۹۳ با زیباسازی، رنگ‌آمیزی و نورپردازی تقاطع‌های غیر همسطح، ایجاد چندین پارک راهدار، اصلاح شیب شیروانی، احداث بیش از ۴۰ سکوی نماز، کاشت نهال و درخت در محورها، نصب پرچم‌های رنگی و مشکی با توجه به موقعیت زمانی، احداث پارکینگ، تجهیز، بازسازی و زیباسازی نمازخانه‌ها و راهدارخانه‌های بین‌راهی و چندین طرح دیگر به همت مجموعه اداره کل راه و ترابری و بصورت امانی انجام پذیرفت.

شایان ذکر است با توجه به اینکه استان‌های شرقی کشور و استان سمنان به دلیل کویر بودن و چهره یکنواخت داشتن جاده‌ها و ایجاد فضایی خشک و خستگی‌آور، این امور جهت خدمات بهینه و هرچه بهتر به مسافرین عزیز و جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی، ایجاد فضایی مفرح و بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای است.