شناسهٔ خبر: 50466 - سرویس استان‌ها

رئیس شورای حمل‌ونقل استان مازندران خبر داد:

آمادگی دستگاه‌های عضو شورای حمل‌ونقل برای استقبال از مسافرین نوروزی در بهار ۹۷

 عبدالله بهادری رئیس شورای حمل‌ونقل استان مازندران از آمادگی دستگاه‌های عضو شورای حمل‌ونقل برای استقبال از مسافرین نوروزی در بهار ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل استان ضمن اعلام این خبر افزود: استان مازندران با مساحت ۲۴۰۹۱/۳ کیلومترمربع (۱/۴۶مساحت کل کشور) و راه اصلی و فرعی (۲/۸۴ درصد از کل کشور) به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی آسیا میانه و وجود بنادر حاشیه جنوبی، شمال غرب، شمال شرقی کشور و مسیر تهران – مشهد و برخورداری از تمامی شقوق حمل‌ونقل به ویژه پتانسیل‌های گردشگری و مواهب طبیعی به خصوص در ایام تعطیلات از پرترافیک‌ترین راه‌های کشور محسوب می‌گردد.

بهادری ضمن اشاره به طرح افزایش ایمنی و حمل‌ونقل مسافرین نوروزی تصریح کرد: این طرح که در ایام نوروز از تاریخ ۹۶/۱۲/۲۵ آغاز و ۹۷/۱/۱۵ ادامه خواهد داشت در بخش حمل‌ونقل به اجرا درمی‌آید.  

وی هدف از اجرای طرح را ارائه خدمات و سرویس‌دهی مناسب به هموطنان عزیز به‌ویژه شهروندان مازندرانی و افزایش ضریب ایمنی جابجایی با به‌کارگیری از تمامی توان بخش حمل‌ونقل استان برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اشاره به اقدامات انجام گرفته در این حوزه بیان کرد: به منظور ارتقاء سطح ایمنی، برقراری تردد ایمن و روان در سطح محورهای استان پروژه‌های راهسازی مختلفی آماده بهره‌برداری می‌باشد.

بهادری یادآور شد: در راستای ضرورت امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات گسترده اطلاع رسانی و برنامه‌های فرهنگی توسط شورای حمل‌ونقل استان در دست انجام بوده که امیدواریم این فعالیت‌ها در راستای اطلاع رسانی، آگاهی و فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری ایفا نماید.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان ضمن اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: مجموع عوامل راهداری با بسیج نیروها و به‌کارگیری درست از امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات  و با برنامه‌ریزی منظم و مدون برای استقبال از مسافرین نوروزی آمادگی لازم را داشته و دارد.

وی به استقرار ۳۳ اکیپ راهداری با ۳۲۰ راهدار و ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در سطح محورهای ارتباطی استان خبر داد و افزود: ۲۲ راهدارخانه‌های ثابت و چادرهای سیار راهداری در سطح محورهای استان از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۷ فروردین ۹۷ آمادگی کامل برای پذیرایی و استقبال از مسافرین نوروزی و هموطنان را دارد.

بهادری در خصوص بخشی از اقدامات ایمن‌سازی محورهای استان برای ایام نوروز گفت: اجرای روکش آسفالت، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلوهای فلورسنتی جهت آشکارسازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و لکه‌گیری، شستشو و ترمیم علائم، جمع‌آوری لاشه حیوانی و زباله در سطح محورها از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به ورود گردشگران و مسافرین به استان و حجم بالای تردد و ترافیک در راه مواصلاتی و دیگر بخش‌های حمل‌ونقل می‌طلبد تا اقدامات به هنگامی در خصوص ایمن‌سازی و آرام‌سازی ترافیک صورت گیرد لذا خانواده حمل‌ونقل استان با برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه افزایش و ارتقاء ایمنی و راحتی و آسایش مسافران نوروزی در دستور کار دارند.

بهادری در ادامه اظهار امیدواری کرد: انشاء اله که با تلاش همکاران ساعی و خدمتگزار در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل بتوانیم لحظات خوشی را برای هموطنان عزیز رقم بزنیم و بتوانیم با همدلی و تعامل بیشتر و رعایت کلیه مقررات و قوانین شاهد سالی بدون حوادث تلخ در کشور و استان عزیزمان باشیم.  

وی ادامه داد: امید است در سالی که در پیش رو داریم بتوانیم با عنایات خداوندی شاهد بهبود بیش از پیش خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان در امور حمل‌ونقلی بوده و در شکوفایی و پیشبرد اهداف متعالی کشور عزیزمان ایران در صنعت حمل‌ونقل سهم باشیم.