شناسهٔ خبر: 50499 - سرویس استان‌ها

به منظور رفاه مسافران نوروزی انجام شد:

تعمیر سیستم روشنایی ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های استان مرکزی

روشنايي جاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از تعمیر و نگهداری ۲۵۰ کیلومتر از سیستم روشنایی جاده‌های استان خبر داد و گفت: این تعمیرات به منظور رفاه حال کاربران و مسافران جاده‌ای برای ایام نوروز تعمیر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر با اشاره به اصلاح و رفع نواقص و اتصالی‌ها در کل ۲۵۰ کیلومتر روشنایی موجود افزود: همچنین کابل‌های سرقتی آزادراه ساوه-تهران، اراک-راهجرد، کابل سرقتی و تجهیزات داخل تابلوهای فرمان محور اراک-بروجرد در چند نقطه مختلف از سوی اداره ایمنی راه و حریم اصلاح شد.

وی از تکمیل و بهره‌برداری از سیستم روشنایی محور ساوه-تهران قدیم به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: سیستم روشنایی تقاطع خان‌آباد محور ساوه-بوئین زهرا به طول یک هزار و ۲۰۰ متر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و سیستم روشنایی پیچ پنجعلی محور اراک-توره به طول دو کیلومتر با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ میلیون ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

زندی فر با اشاره به شروع عملیات احداث روشنایی محور ساوه-تهران قدیم به طول ۲.۵ کیلومتر تصریح کرد: همچنین در طی شش ماه گذشته عملیات احداث سیستم روشنایی در مقاطع حادثه‌خیز نیز انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تقاطع ازنوجان محور خمین-محلات، تقاطع شیرین‌آباد محورفرمهین-خنجین، تقاطع فرنق محور خمین-الیگودرز، گردنه حادثه‌خیز پل راهدار محور ساوه-همدان قدیم و پیچ ۹۰ درجه حادثه‌خیز محمودآباد محور آشتیان -راهجرد به طول ۷۰۰ متر احداث روشنایی برای این محورها انجام شده است.