شناسهٔ خبر: 50552 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی اعلام کرد:

۷۰۰ دستگاه ناوگان عمومی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی/ پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی اتوبوس در خراسان شمالی

اتوبوس مسافر معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی گفت: ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌و‌نقل مسافری عمومی استان آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند، این در حالیست که به گفته وی پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی اتوبوس در این استان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، سعید سبحانی اظهار کرد: این تعداد ناوگان مسافری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای است که با ظرفیت ۱۱ هزار و ۵۰۰ صندلی آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

وی افزود: برای تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی، بازرسی و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر آغاز شده است و در این بازرسی‌ها، نواقص و ایرادهای احتمالی این ناوگان شناسایی می‌شود.

سبحانی اظهار کرد: به شرکت‌های مسافری یک هفته فرصت داده می‌شود تا نسبت به رفع نواقص و ایرادهای احتمالی اقدام کنند تا پیش از نوروز برای خدمات به مسافران آمادگی لازم را داشته باشند.

وی گفت: ناوگانی که در مهلت تعیین شده نسبت به رفع نواقص مبادرت نداشته باشند، اجازه تردد در جاده‌ها را طی سفرهای نوروزی ندارند.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۲۳ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۷ ادامه دارد، گفت: در این استان ۳۵ شرکت حمل‌ونقل مسافربری برای ارائه خدمات به مسافران آمادگی دارند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: با همکاری پلیس‌راه و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل، نظارت محسوس و نامحسوس بر فعالیت شرکت‌ها و رانندگان به‌منظور ارتقای ایمنی خدمات‌رسانی به مسافران انجام می‌شود.

سبحانی همچنین گفت: پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است و این پیش‌فروش از طریق پایگاه اینترنتی شرکت‌های مسافربری انجام می‌شود.

وی افزود: امسال نرخ بلیت‌های نوروزی افزایش ندارد.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه سفر و ترغیب برای استقبال از حمل و نقل عمومی، نرخ بلیت‌های ناوگان عمومی افزایش ندارد.