شناسهٔ خبر: 50561 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

قطار آغاز توسعه و صنعتی شدن كشور است/ ۸۰ سی‌سی صرفه‌جویی سوخت به ازای جابجایی هر یک نفرکیلومتر با ریل

سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن درمراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم و عكس راه آهن وظیفه ریل را رساندن و وصل كردن عنوان كرد و گفت: امیدواریم این جشنواره زمینه اتصال هنرمندان و توجه ویژه آنها به حوزه ریلی و تاثیر آن در زندگی همه مردم ایران باشد چراكه قطار آغاز توسعه و صنعتی شدن كشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن درمراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم و عكس راه آهن با اشاره به میزان صرفه جویی سوخت به ازای انتقال بار از جاده به ریل گفت: انتقال یك تن كیلومتر بار از جاده به ریل ۳۵ سی سی صرفه جویی سوخت به همراه دارد، با این احتساب با در نظر داشتن ۳۰ میلیارد تن كیلومتر باری كه هم اكنون در حوزه ریلی جابه جا می شود، با برنامه ریزی مناسب می توان این عدد را به ۹۰ میلیارد تن كیلومتر رساند.

وی افزود: دراین میان انتظاری كه از جامعه هنرمندان وجود دارد آن است كه در جهت ارتقا آگاهی مردم جامعه نسبت نقش راه آهن در توسعه و رشد اقتصادی گام بر دارند.  

مدیر عامل راه آهن با اشاره به اینكه توسعه ریلی را به یك مطالبه عمومی تبدیل كنیم تصریح كرد: روزانه حدود ۶۰۰ هزار خودرو از حومه وارد تهران می شود و این به معنای ۲.۵ میلیون سفر حومه ای، با این وجود انتقال هر یك نفر كیلومتر سفر حومه‌ای به روی ریل، ۸۰ سی سی صرفه جویی سوخت به همراه دارد.

محمد زاده خاطرنشان كرد: حداقل ۴۰ درصد از این میزان سفر در مسیرهایی است كه خطوط ریلی وجود دارد و این مساله ایجاب می كند به منظور توسعه و آبادانی كشور در مسیر توسعه و گسترش خطوط ریلی در كشور گام برداریم.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینكه هنرمندان می توانند این موضوع را در تمام كشور منتشر كنند تصریح كرد: كمك و یاری هنرمندان به منظور توسعه حوزه ریلی می تواند روزگار درخشان و خوبی را برای حوزه حمل و نقل كشور رقم بزند.

وی وظیفه ریل را رساندن و وصل كردن عنوان كرد و گفت: امیدواریم این جشنواره زمینه اتصال هنرمندان و توجه ویژه آنها به حوزه ریلی و تاثیر آن در زندگی همه مردم ایران باشد چراكه قطار آغاز توسعه و صنعتی شدن كشور است.