شناسهٔ خبر: 50569 - سرویس استان‌ها

در نشست ستاد بازآفرینی شهری یزد مطرح شد:

لزوم مشارکت فعال بخش خصوصی در بازسازی محلات شهری استان یزد

جلسه جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد و سایر دستگاه‌های عضو ستاد در محل استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، در این نشست محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ضمن ارائه گزارشانی پیرامون پیگیری‌های به عمل آمده درباره مصوبات جلسه اول این ستاد عنوان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که ستاد بازآفرینی شهری باید به آن بپردازد افزایش مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف عمرانی است که ارائه تسهیلات یکی از گزینه‌های تحقق این مهم است.

نقصان محمدی با بیان اینکه برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی بازآفرینی شهری سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ سه محل تأمین اعتبار پیش‌بینی شده است، افزود: عمده‌ترین هزینه‌هایی که پیش‌بینی شده شامل دو بخش ارتقاء زیرساخت‌های شهری محله‌ای و توسعه امکانات خدمات روبنایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اجرایی شدن مصوبات این طرح را در گروی همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها دانست و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهیم.

در ادامه معاون عمرانی استانداری، ضمن گلایه از حضور کمرنگ مدیران کل در این جلسه اولویت کشور برای سال آینده را نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: هدف از بازآفرینی شهری رویکرد نوسازی در بافت فرسوده با توجه به محله سازی است و در این راستا زمین دولتی در اختیار شرکت‌های توسعه گر قرار می‌گیرد تا بتوانیم گام‌به‌گام محله‌های شهر را از نو بسازیم.

صادقیان از جمله اهداف این طرح را ساماندهی و ایمن‌سازی بافت فرسوده، ایجاد اشتغال، ایجاد جاذبه گردشگری جدید، فقرزدایی و رفاه اجتماعی برشمرد.

وی در ادامه افزود: پروژه‌های تعریف شده در طرح بازآفرینی شهری از سود مناسبی برخوردار است و می‌تواند مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد.