شناسهٔ خبر: 50585 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد:

تجاری‌های خطی و پراکنده در اطراف خیابان‌ها عامل ترافیک و هدر رفت هزینه

واحد تجاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: لازم است در شهرها این فرهنگ جا بیفتد که به جای تجاری‌های کوچک و پراکنده از مجتمع‌های تجاری استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۳۷ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهرهای قهجاورستان، ورزنه و طالخونچه (هرکدام ۱ مورد)، ایمان شهر ۶ مورد، کلیشاد ۴ مورد، زیباشهر ۱۲ مورد، دیزیچه ۹ مورد، کرکوند ۲ مورد و طرح تفصیلی شهر خوانسار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص کاربری‌های تجاری تکی و ریزدانه و خطی در شهرها گفت: باید در شهرها این فرهنگ جا بیفتد که به جای تجاری‌های کوچک و پراکنده از مجتمع‌های تجاری استفاده شود.

وی متذکر شد: این تجاری‌های پراکنده در کنار خیابان‌هایی که با صرف وقت و هزینه زیاد آزادسازی و تعریض شده‌اند باعث ایجاد ترافیک و همچنین پارک‌های دوبل زیاد در خیابان شده و عملاً تعریض خیابان با قرارگیری تجاری‌های خطی و پراکنده به کاری بیهوده تبدیل می‌شود.