شناسهٔ خبر: 50676 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌ونقل اداره راهداری استان قم خبر داد:

اجرای طرح کنترل و نظارت کریدوری ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان قم

نظارت ناوگان معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح کنترل و نظارت کریدوری ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، حمید سالاری معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: به منظور کنترل سلامت فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای همزمان با ۷ استان دیگر، طرح کنترل کریدوری ناوگان عمومی حمل مسافر در محل گلوگاه‌های پرتردد استان قم (عوارضی آزادراه قم – تهران) طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در عوارضی آزادراه قم – تهران اجرا شد.

سالاری افزود: تیم‌های کنترل و نظارت کریدوری با محوریت اداره ایمنی و ترافیک و همکاری ادارات متناظر و پلیس‌راه، نسبت به اجرای دستورالعمل‌های صادره در این طرح اقدام کردند.

وی در ادامه به موارد کنترلی در راستای اجرای طرح مذکور پرداخت و توضیح داد: پس از توقف وسایط نقلیه عمومی حمل مسافر جهت ثبت ساعت (در محل پلیس‌راه) کارشناسان نظارت و کنترل نسبت به بررسی تجهیزات ایمنی خودرو اقدام می‌نمایند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص آیتم‌های کنترلی در این طرح نیز گفت: استقرار جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی (متناسب و آماده به کار) وضعیت نصب سامانه سپهتن، کمربند ایمنی استاندارد، نصب چکش‌های ایمنی، نصب طرح پلاک و اطلاعیه سامانه ۱۱۰۱۲۰ و ...بخشی از مواردی است که کارشناسان کنترل نسبت به بررسی آن‌ها اقدام می‌نمایند.

این مقام مسئول در خصوص دیگر آیتم‌های کنترلی در طرح کنترل و نظارت کریدوری ناوگان عمومی جاده‌ای نیز افزود: کنترل لاستیک چرخ‌ها، سیستم برف‌پاک‌کن، چراغ‌های نشانگر، شیشه‌ها، درب‌های ورود و خروج و ...در زمره دیگر موارد کنترلی در این طرح است.

سالاری در ادامه به کنترل دفترچه ثبت ساعت و کار خودرو، بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر، مطابقت اطلاعات راننده و کمک‌راننده (مندرج در صورت‌وضعیت)، الصاق مهر مدیر فنی در ظهر صورت‌وضعیت و ... را نیز در راستای اجرای این طرح برشمرد و گفت: بی‌تردید مهمترین، کارآمدترین و فراگیرترین روش کنترلی، همانا نظارت همگانی جامعه بر رفتارهای ترافیکی است که با توجه به سطح مطلوب فرهنگ اجتماعی، این مهم در حال اجرا و توسعه است.