شناسهٔ خبر: 50719 - سرویس استان‌ها

رستمی مطرح کرد؛

اقدامات راه و شهرسازی بوشهر برای سفر‌های نوروزی/ آماده‌باش اداره کل راه و شهرسازی استان تا پایان سفرها/ جمع‌آوری سرعت‌گیرهای فاقد استاندارد و مازاد در جاده‌ها

فرزاد رستمي مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی از ۲۴ اسفندماه، جزئیات برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی این استان را تشریح کرد.

فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تمهیدات راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی اظهار کرد: به منظور آمادگی و هماهنگی جهت افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح جاده ای، بررسی و پیش‌بینی‌های لازم جهت سفر‌های نوروزی در جلسات ویژه کمیته ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی با دستورکار ایجاد هماهنگی و آمادگی جهت مدیریت ایمنی و حمل و نقل در سفر‌های نوروزی با حضور دستگاه‌های عضو کمیته و همچنین جلسه شورای حمل و نقل استان برگزار شد. 

وی افزود: در همین راستا جلسات کارگروه تخصصی ارزیابی خسارات ناشی از حوادث استان نیز متشکل از نمایندگان مدیریت بحران استان، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شهرستان‌ها به منظور هماهنگی دستگاه‌ها در صورت بروز حوادث احتمالی تشکیل شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۱۷ فرودین ماه سال آینده به صورت شیفتی در آماده باش هستند، تصریح کرد: ۳۶۳ نفر از عوامل راهداری در سه شیفت در ایام سفر‌های نوروزی فعالیت می‌کنند که ۵ جرثقیل به صورت منطقه‌ای در سراسر استان و تعداد ۵ دستگاه اتومبیل جهت گشت نامحسوس در اختیار پلیس راه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: تعداد ۱۷ راهدارخانه در سطح استان نیز توسط اداره کل راهداری برای خدمات رسانی به مسافران و عملیات راهداری تجهیز و آماده شده است. 

رستمی با اشاره به مشخص شدن راه‌های نیازمند ایمن سازی توسط پلیس راه‌های استان، گفت: این راه‌ها جهت اقدامات لازم به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط برای پیش از آغاز سفر‌های نوروزی اعلام شده است.

وی بیان کرد: همچنین اطلاع‌رسانی جهت توقف عملیات عمرانی در راه‌ها از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه به مراجع و سازمان‌های ذیربط صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر درباره اقدامات انجام شده برای تسهیل تردد مسافران نوروزی اظهار کرد: اقداماتی از جمله نظافت بین گاردریل به طول ۱۱۵ کیلومتر در بزرگراه‌ها، ۹۵۰ کیلومتر خط کشی سرد و گرم در حوزه استحفاظی، نصب تابلو‌های جدید، آشکارسازی تقاطع‌های پرحادثه، آشکارسازی تقاطع‌های غیرهمسطح، ایمن‌سازی دماغه ها، ساماندهی جداکننده وسط با استوانه ایمن سازی پرتگاه‌ها، تعمیرات و نصب گاردریل در محور بزرگراه‌ها، نصب نرده پل‌ها، ساماندهی پلیس راه‌ها و پاسگاه‌ها، ساماندهی تقاطع‌ها و همچنین کنترل شبکه روشنایی‌ها و چراغ‌های چشمک‌زن در محور‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شده است. 

 وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای بهره‌برداری از جایگاه سوخت‌گیری ۲ هزار مترمکعبی CNG در محدوده ورودی شهر بوشهر با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و جهت ارائه خدمات آتش‌نشانی در جاده‌ها برنامه‌ریزی انجام شده است.

رستمی افزود: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده برنامه‌ریزی جهت جمع آوری سرعت‌گیر‌های فاقد استاندارد و مازاد در جاده‌ها جهت بهبود خدمات‌رسانی نیرو‌های امدادی و پوشش ارتباط مخابراتی نقاط کور در راه‌ها توسط اعضای کمیته ایمنی استان انجام شد.

وی با بیان اینکه ارتباط بی‌سیم بین دستگاه‌های عضو ستاد حوادث در ایام نوروز در پنج شهرستان توسط مدیریت بحران استان برقرار شده، گفت: برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های عضو شورای حمل و نقل و ایمنی و ترافیک، جلسات دیگری نیز با حضور دستگاه‌های مرتبط قبل از آغاز سال جدید برگزار خواهد شد.