شناسهٔ خبر: 50732 - سرویس بنادر و دریانوردی

واکنش انجمن ها و اتحادیه ها به استیضاح:

حمایت اتحادیه مالکان کشتی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی/ تقدیر از تلاش‌های آخوندی در نوسازی ناوگان حمل و نقل و جذب سرمایه‌گذار خارجی

كشتي تفريحي اتحادیه مالکان کشتی ایران به دنبال اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، طی بیانیه‌ای نظر خود را در این‌‌باره اظهار کردند و خواستار استمرار وزارت آقای آخوندی در کسوت وزیر به منظور تسریع در بهبود صنعت حمل و نقل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن بیانیه اتحادیه مالکان کشتی ایران بدین شرح است: پیرو اعلام وصول استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، اتحادیه مالکان کشتی ایران به عنوان بزرگ ترین سرمایه گذاران بخش خصوصی در دریا بر خود لازم می داند مطالبی چند در این خصوص را به امید کمک در اتخاذ بهترین تصمیم توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کند.

وزارت راه و شهرسازی با تنوعی از شرح وظایف پیچیدگی خاصی در اجرای امور در بخش‌های مختلف دارد که در سالیان اخیر بیش از دیگر ارگان‌ها زیر ذره‌بین قرار گرفته است. باید پرسید نقایص موجود و مشکلات عدیده در حمل و نقل و مسکن صرفا معطوف به این دوره بوده و تنها بر گردن یک وزارتخانه و در راس آن برعهده وزیر مربوطه است؟ حمل و نقل دریایی کشور بیش از ۱۰ سال است در تحریم های ناجوانمردانه قرار داشته و علیرغم برنامه جامع اقدام مشترک هنوز به صورت کامل برطرف نشده است. بیشترین فشارها بر خطوط کشتیرانی وارد شده و در صحنه جهانی شاهد رقابت نابرابر با غول های کشتیرانی هستیم. هم اکنون که با همت دولت تدبیر و امید و با وجود فشارهای فراوان داخلی و خارجی به سمت توسعه و ثبات به خصوص در صنعت حمل و نقل حرکت می‌کنیم، شایسته است تا با سعه صدر و ثبات در مدیریت وزارتخانه‌های کلیدی این فرصت را از دست ندهیم. به تازگی اقدامات مثبتی در تاسیس و توسعه بنادر جنوبی و شمالی، نوسازی ناوگان، جذب سرمایه‌گذار خارجی و هدف‌گذاری توسعه تجهیزات زیربنایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است که به نتیجه رسیدن آنها قطعا نیازمند ثبات مدیریتی در وزارتخانه و سازمان‌های زیرمجموعه است.

اتحادیه مالکان کشتی ایران ضمن اذعان داشتن به وجود کمبودها و مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل، معتقد است تنها با فرصت به متولیان امر امکان محقق شدن برنامه‌های استراتژیک و زیربنایی میسر می شود. امید است با استمرار وزارت آقای دکتر آخوندی تسریع در بهبود صنعت حمل و نقل را شاهد باشیم.