شناسهٔ خبر: 50779 - سرویس جاده‌ای

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

سوال‌های مطرح شده درباره وزارت راه و شهرسازی غیرواقعی است/ برای اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی نیازمند بودجه زیاد هستیم

محمد خالدی سردشتی نماینده لردگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین وزیر هم نمی‌تواند با بودجه‌های محدود کنونی برنامه‌های وزارتخانه خود را به سرعت به پیش ببرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا محمد خالدی سردشتی در خصوص طرح استیضاح ۲ وزیر گفت: برای اجرایی شدن تمامی برنامه ها و سرعت بخشی به آنها نیازمند بودجه بسیار زیاد هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از سوال های مطرح شده در خصوص وزارت راه و شهرسازی غیرواقعی است، زیرا بودجه و امکانات محدودی در حوزه های مختلف این وزارتخانه وجود دارد.

به گفته وی، برای اجرای برنامه ها، بهترین وزیر با بودجه محدود نمی تواند کاری انجام داد.

نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی از فاینانس برای اجرای طرح های زیربنایی راه و شهرسازی صبحت می شود، سقفی برای آن تعیین شده است، از سوی دیگر خارجی ها پس از برجام آمدند و قول هایی دادند اما به قول های خود وفا نکردند.

به گفته وی، از این رو باید متکی به توان داخلی بود و یکی از مشکلاتی که دیده نمی شود این است که بودجه زیربنایی برای وزارت راه و شهرسازی تا چه میزان است؟ زیرا بخش عمده ای از بودجه صرف مسائل خدماتی می شود.

خالدی با بیان اینکه جاده های برخی از نقاط کمتر توسعه یافته کشور از جمله شهرستان لردگان با وجود توسعه راه ها نیازمند اصلاحاتی است، اظهار کرد: در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی این مسائل مطرح می شود.