شناسهٔ خبر: 50787 - سرویس هوایی

با حضور معاون‌قضایی دادستان کل‌کشور و بازپرس ویژه پرونده انجام شد:

برگزاری سومین جلسه کمیته حقوقی دادستانی کل کشور در خصوص بررسی سانحه هوایی

جلسه سومین جلسه کمیته حقوقی دادستانی کل کشور در خصوص بررسی سانحه هوایی با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و بازپرس پرونده، رئیس سازمان هواپیمایی و مشاور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

حسین معصوم مشاور وزیر راه و شهرسازی و نماینده تام الاختیار حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام برگزاری سومین جلسه کمیته حقوقی قوه قضاییه برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر تهران-یاسوج گفت: پرونده مرحله قضایی را طی می کند و با تشخیص بازپرس ویژه پرونده هر گونه اطلاع رسانی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با اجازه بازپرس پرونده انجام خواهد شد.

در همین رابطه نیز، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: کار دانلود (پیاده سازی) اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده «ای تی آر» شرکت آسمان در فرانسه به پایان رسید.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی، از این پس بازخوانی و تحلیل اطلاعات FDR و CVR هواپیما و سایر پارامترها توسط گروه های ۱۱ گانه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن، از تهران به مقصد یاسوج به پرواز درآمد اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن ۴۸ ساعت پس از سقوط پیدا شد.