شناسهٔ خبر: 50802 - سرویس استان‌ها

پیام تسلیت مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در پی درگذشت یکی از راهداران/ راهداری که در مراسم راه تکانی نوروز جان به جان آفرین تسلیم کرد

راهدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین طی پیامی جان باختن قاسم کارگر، یکی از راهداران خدوم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین که در هنگام آماده کردن راه‌ها برای استقبال از مهمانان نوروزی، به دیار باقی شتافت را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، متن پیام مسعود حق لطفی به مناسبت جان باختن قاسم کارگر، راهدار تلاشگر اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان قزوین (اداره شهرستان قزوین) که امروز در هنگام انجام عملیات راهداری در محور قزوین- رشت به دیار باقی شتافت، به شرح زیر است:

بازگشت همه به سوی پروردگار یگانه است

همراهی مسافران جاده ای، زمستان و تابستان و بهار و پاییز نمیشناسد، باران و برف و کولاک و حتی آفتاب درخشان تابستان هم ندارد.

مسافران در جاده‌ها باید آرام باشند، خاطراتشان شیرین باشد و به یادماندنی، روز منظره‌ها را ببینند و شب چشم به خط کشی‌های میان جاده بدوزند و عمرشان را با پیچ و خم‌های جاده با آرامش سپری کنند.

چند روز بیشتر به نوروز نمانده و راه‌ها باید آماده باشند تا مهمانان عید در آن‌ها سرازیر شوند؛ آری، راه تکانی است.

و راهداران در این روز‌های نوروز هم، چون زمانی که برف و کولاک گریبان جاده‌ها را میگیرد، دل به راه میسپارند، و چنان تابلو‌ها و علائم را پاک میکنند، خط کشی‌ها را براق می‌کنند، حفاظ‌ها را وارسی میکنند و بستر جاده را آماده میسازند که گویی مادری خانه تکانی نوروز دارد برای استقبال از فرزندی که پس از سال‌ها به خانه باز می‌گردد.

قاسم کارگر، راهدار خدومی که جان در راه آرمان مقدسش نهاد و در هنگام انجام عملیات راهداری جان به جان آفرین تسلیم کرد تا خانواده‌ی بزرگ راهداری بار دیگر در سوگ یکی از فرزندان تلاشگرش بنشیند.

این رخداد جانسوز را به خانواده‌ی داغدار این عزیز و یکایک راهداران خدوم جاده‌ها تسلیت عرض نموده و از پروردگار یگانه میخواهم تا آمرزش و آرامشی ابدی ارزانی روان پاک قاسم کارگر فرماید.