شناسهٔ خبر: 50806 - سرویس هوایی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت:

امضای قرارداد خدمات آموزشی فرودگاهی بین ايران و شورای فرودگاه‌های منطقه اروپا/ تأکید بر ارتقای روابط بین صنعت هوانوردی ایران و اروپا

امضای قرارداد مراسم امضای قرارداد ارائه خدمات آموزش های تخصصی و اختصاصی فرودگاهی و هوانوردی به منظور تربیت نسل آینده مدیران فرودگاه های ایران در حضور وزیر راه و شهرسازی میان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران و رئیس اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران،  این قرارداد كه زمان اجرای آن دو سال است، با هدف تربیت نسل آینده مدیران فرودگاه های ایران در تراز جهانی با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به امضای رحمت اله مه آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و میكائیل آنتونیوس كركلوح، عضو اتحادیه بین المللی فرودگاه ها (ACI) و رئیس اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا رسید.

هدف از امضای این قرارداد، برگزاری دوره های آموزشی برای كارشناسان و مدیران واجد شرایط شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است كه در ارزیابی كانون توسعه و ارزیابی امتیاز لازم را برای شركت در طرح تربیت مدیران كسب كرده اند.

در این مراسم که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، غلامحسین باقریان  عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی، محمدرضا امامی معاون توسعه مدیریت و منابع، علی اكبر دلوریان زاده مدیركل آموزش و  توسعه نیروی انسانی، علی سینجلی رییس اداره آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی فرودگاهها از شرکت فردگاهها و ناوبری هوایی ایران حضور داشتند.

عباس آخوندی در این مراسم كه پیش از ظهر امروز(۲۰ اسفند) در ساختمان مركزی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تاكید كرد: ارزش ریالی پروژه خدمات آموزش های تخصصی و اختصاصی فرودگاهی و هوانوردی چندان بالا نیست، ولی به دلیل اینكه موجب ایجاد ارتباط میان صنعت هوانوردی ایران و اروپا می شود، ارزشی بالاتر از پروژه های میلیون یورویی دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزیر حمل و نقل آلمان علاقه مند به فعالیت این كشور در توسعه فرودگاه های ایران است و امیدواریم در پروژه قرارداد عمومی بین المللی در فرودگاه امام خمینی(ره) آلمان نیز حضور پیدا كند. برای آن پروژه نیز كه به زودی اعلام فراخوان رسمی می شود، پیشنهادهای خوبی از کشورهای مختلفی داریم ولی علاقه مند به حضور آلمانی ها در آن هستیم.

 هدف اصلی، اجرای درست پروژه تربیت مدیران آینده است

پیش از سخنان وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینكه امضای قرارداد طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی ایران در تراز جهانی را از سه سال پیش آغاز كردیم، گفت: دراین راستا از قوی ترین مشاوران استفاده و مدل شایستگی مدیران آینده را استخراج كردیم و پس از مطالعات لازم، فراخوان را برگزار كردیم. همچنین از همه همکاران علاقه مند به مدیریت فرودگاهی دعوت كردیم تا در این طرح شركت كنند و در نهایت، از هزار نفری كه از فراخوان استقبال كردند، ۱۰۰ نفر طی مراحل مختلف توسط ارزیابان مستقلانتخاب شدند.

رحمت اله مه آبادی با اشاره به رقابت سخت چند آکادمی و فرودگاه بین المللی برای حضور در این پروژه افزود: سعی كردیم فضای رقابتی خوبی را فراهم كنیم. هیات های خارجی مختلف پیشنهاد دهنده از پروپوزال های خود دفاع كردند و در ایران به پرسش های مدیران ارشد از جمله اعضای هیات مدیره و معاونان شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پاسخ دادند. گاه برخی هیات ها چندین پروپوزال اصلاحی را ارائه كردند. شورای فرودگاه های منطقه اروپا  نیز سه پروپوزال داشت كه در نهایت توانست طرحی را كه با نیازهای ما تناسب داشت، ارائه كند.

رئیس هیات مدیره شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در مرحله نهایی این طرح ۱۶ شاخص اصلی را در ارزیابی و انتخاب طرف قرارداد مورد ارزیابی قرار دادیم و درنهایت بهترین گزینه انتخاب شد.

مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینكه مذاكره های قبل از امضای قرارداد بیش از هفت ماه به طول انجامید، گفت: هدف ما اجرای درست پروژه است و در این جهت، طرف قرارداد سعی وافری را برای تنظیم یک برنامه اجرایی مناسب و موفق داشت که جا دارد در این راستا از طرف اروپایی تشکر کنیم.

وی تاكید كرد: امیدواریم این قرارداد آغازی برای همكاری های بیشتر میان صنعت هوانوردی ایران و اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا  باشد.

مه آبادی همچنین با اشاره به استقبال و پشتیبانی سازمان امور اداری و استخدامی كشور از این طرح گفت: امیدواریم اجرای طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی كشور به عنوان الگویی موفق برای تربیت مدیران آینده شناخته شده و از این تجربه در سایر دستگاه ها استفاده شود.

 اینگام فرصتی برای نمایش توانمندی تخصصی فرودگاه های اروپاست

همچنین در این مراسم، میكائیل آنتونیوس كركلوح، عضو اتحادیه بین المللی فرودگاه ها و رئیس اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا گفت: این قرارداد برای ما گامی جدید است كه توانمندی تخصصی فرودگاه های خود را در آموزش مدیران آینده فرودگاهی نشان دهیم و برای شخص من برقراری ارتباط فرودگاهی با ایران دارای اهمیت خاص است.

رئیس اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا افزود: برای ما این پروژه، استراتژیك است و امیدواریم مدیران آینده فرودگاهی ایران آموزش های خوبی را در اروپا سپری كنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آموزش های مدیران آینده در ایران و بخشی دیگر در اروپا انجام می شود، افزود: امیدوراریم طبق برنامه تنظیم شده آموزش اولین گروه مدیران آینده فرودگاهی ایران در ماه می (اردیبهشت ۹۷) آغاز شود.

در این مراسم كه پیش از ظهر امروز (یكشنبه) در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، غلامحسین باقریان، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی، محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع، علی اكبر دلوریان زاده، مدیركل آموزش و توسعه نیروی انسانی و علی سینجلی، رئیس اداره آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی فرودگاه ها از شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حضور داشتند.