شناسهٔ خبر: 50824 - سرویس استان‌ها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان یزد:

بهره‌برداری از جاده یزد - بافق در اردیبهشت‌ماه سال آینده

آسفالت مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در گفتگویی با روابط عمومی این اداره کل به شرح آخرین وضعیت پروژه جاده یزد - بافق پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدعلی مظفری مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در ابتدای این گفتگو با اشاره به اهمیت ویژه پروژه یزد - بافق برای استان ادامه داد: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد بوده و از سال ۸۷ آغاز شده است.

وی ادامه داد: قطعه اول این پروژه به طول ۲۴ کیلومتر در سال ۹۱ به بهره‌برداری رسید و قطعه دوم به طول ۴۳ کیلومتر که در پایان سال ۹۲ به بهره‌برداری رسیده است.

مظفری با اشاره به دلسوزی مسئولان برای به پایان رسیدن این پروژه ادامه داد: قطعه سوم نیز به طول ۴۳ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن سال گذشته همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر به بهره‌برداری رسید و ۲۳ کیلومتر باقی مانده توسط دو پیمانکار در دست اجراست و در حال حاضر ۶ کیلومتر آن توسط یک پیمانکار و با پیشرفت حدود ۹۵ درصدی و ۱۷ کیلومتر باقی مانده توسط پیمانکار دیگر و با پیشرفتی حدود  ۸۰ درصدی در دست احداث است که زیرسازی و بخش اعظم روسازی آن انجام شده و تنها قسمتی از روکش آسفالت و تابلو و علائم و حفاظ جانبی آن باقی مانده است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بخشی از ۲۳ کیلومتر باقی مانده مسیر زیر بار ترافیک برود و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به طول کامل به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۱۵ میلیارد مطالبات پیمانکاران در این پروژه باقی مانده است و برای اتمام آن نیز بالغ بر ۱۵ میلیارد دیگر اعتبار مازاد بر مطالبات مذکور نیاز داریم.

مظفری در پایان ابراز امیدواری کرد با افتتاح این پروژه بخشی زیادی از مشکلات ترافیک و حوادث جاده‌ای این منطقه مرتفع گردد.