شناسهٔ خبر: 50937 - سرویس وزارتی

آخوندی در جمع پرسنل وزارت راه و شهرسازی:

حرف‌هایم در مجلس فقط گزارش کار همکارانم در شریط سخت و دشوار بود/ همیشه از موضع صداقت و درستی با مردم و نمایندگان ملت حرف زدم/ تاکید بر اجرای برنامه‌های نوروز ۹۷

وزیر در وزارتخانه وزیر راه و شهرسازی در جمع گروهی از پرسنل وزارت راه و شهرسازی اعم از کارمندان، مدیران و معاونین گفت: آنچه در مجلس مطرح کردم چیزی نبود جز گزارش کار همکارانم در وزارتخانه که در شرایط بسیار سخت در روز تعطیل و غیر تعطیل و شب و روز تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه در جمع مدیران و کارکنان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: خیلی خوشبختم از اینکه در خدمت همکاران عزیز خودم هستم و از مهر و عواطف همه شما کمال سپاسگزاری و تشکر را دارم. امیدوارم بازهم همچنان برای توسعه و سربلندی و سرافرازی ایران گام برداریم و برای توسعه کشور کوشا باشیم و برهمه مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: آنچه من در مجلس خدمت نمایندگان محترم عرض کردم چیزی نبود جز گزارش کار همکاران خودم در وزارتخانه که در شرایط بسیار سخت چه در ستاد و چه در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و در دیگر حیطه‌ها مثل جاده‌ها، بنادر، ریل، فرودگاه‌ها و تمام صحنه‌های کار که در روز تعطیل و غیر تعطیل و شب و روز تلاش می‌کنند. دوستانی که فداکاری می‌کنند در این شرایط سخت و طاقت‌فرسا حمل‌ونقل ایران را سرپا نگه‌دارند، مسکن ایران را توسعه دهند، شهرسازی را نظم بدهند و قانون را در این کشور حاکم کنند و پاسخگوی مردم باشند. بنابراین کسی نبودم جز نماینده شما در دفاع از فعالیت‌های یک وزارتخانه بسیار گسترده و مدیران و کارکنان بسیار فداکار و زحمتکشی که دارد.  

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید بر سرآمد بودن وزارتخانه تحت مدیریتش در سلامت و کارایی تصریح کرد: این وزارتخانه سرآمد سلامت و کارایی است آن‌هم با توجه به نوع کار این وزارتخانه که هم از جهت اقتصادی و هم خدماتی که گسترده و متنوع است و ازنظر تأثیرگذاری در زندگی مردم مؤثر است. از همین رو هرگونه کاستی یک انعکاس گسترده دارد و خوشبختانه این وزارتخانه سرافراز است و این مسئله چیزی جز همت و تلاش شما همکاران من در سراسر ایران نیست. به همین خاطر باید از همه دوستان این جمع و دیگر دوستانم در سراسر ایران در این وزارتخانه و شرکت تابعه فعال هستند.

وی افزود: نکته مهمی که در همه موارد مهم است صداقت، درستی و صمیمت است. من در همه این موارد چه در هنگام رأی اعتماد و چه در بحث استیضاح‌ها هیچ‌وقت تلاش نکردم امر غیرواقعی بگویم و مطلب خلافی را عرض کنم. همیشه از موضع صداقت و صمیمیت و درستی با نمایندگان مردم و چه با ملت مردم ورود کردم. این گفته مولا امیرالمؤمنین همیشه آویزه گوش من است که می‌فرمایند: «النجاه فی الصدق» که انسان اگر همواره راست بگوید و از جاده صداقت خارج نشود هیچ نگرانی بابت پاسخگویی وجود ندارد.  کسی نگران است که بخواهد مطلب خلاف واقع بگوید و یک مطلب ناصحیح را صحیح جلوه بدهد. اگر همواره صادق باشیم بنابراین هیچ نگرانی بابت پاسخگویی نخواهیم داشت و انشاء ا... ما همواره این محورصداقت و راستی را در وزارتخانه ادامه بدهیم و با صداقت و پاک دستی با ملت ایران رودررو شویم و در روز واپسین هم در پیشگاه خداوند سرافراز و روسفید باشیم. آنچه می‌دانستیم درست است عمل کردیم و هیچ‌وقت از جاده درستی منحرف نشدیم.

 آخوندی با اشاره به ایام نوروز و برنامه‌های این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه در این روزها گفت: نکته آخر این است که در آستانه عید نوروز هستیم و همه به دنبال استراحت و تفریح هستند. بااین‌حال همکاران من تازه‌کارشان شروع می‌شود و در شرایط سخت چه در جاده‌ها، راه‌آهن، هواپیمایی و بندرها حجم کار بسیار بالا و نوبت‌های متعددی خواهند داشت تا حضوری مؤثر درصحنه داشته باشند. از همکاران خودم خواهش می‌کنم که یک‌لحظه سستی را به خودمان راه ندهیم و برای خدمت و تلاش بیشتر آماده بشویم. افزون بر بحث‌های شب عید ما به مردم و تمام جمهوری اسلامی وام‌دار هستیم و باید تمام برنامه‌هایی که اعلام کردیم را آغاز کنیم و آماده بشویم در سال ۹۷ با جدیت و شور بیشتر و همراه با تعهد بیشتر کارها را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: جمله آخر من از مرحوم بازرگان است که می‌گویند وقتی از زندان آزاد شد و در روزگاری که رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران بود هنگام ورود به دانشگاه دانشجویان به استقبال او آمدند. مهندس از همه تشکر کرد و گفت ممنون هستم که آمدید اما این مسئله برای شما نمره نمی‌شود و باید درس بخوانید. در همین خصوص باید عرض کنم که من از همه شما متشکر هستم اما باید برویم کارکنیم و آنچه مهم است "کار است و کار است و کار" و درواقع همه برمی‌گردد که چقدر برای ملت کار انجام دهیم و به آن‌ها خدمت کنیم.