شناسهٔ خبر: 50970 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره راهداری خراسان رضوی اعلام کرد:

آمادگی راهداری استان خراسان رضوی در نوروز ۹۷/ تشریح اهداف و برنامه‌های نوروزی استان

راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: روزانه ۴۳۵ نفر از کارکنان راهداری در طرح نوروزی به فعالیت و ارائه خدمت به مسافران در سطح استان خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، علی‌رضا خجسته در تشریح اهداف و برنامه‌های نوروزی معاونت راهداری افزود: ما این برنامه را در چهار بخش انجام می‌شود که در بخش اول آن می‌تواند به مرمت رویه راه‌های سطح استان، شامل درزگیری موضعی با پرکردن ترک‌ها، رفع قیرزدگی سطح راه‌ها، لکه‌گیری هندسی سطح رویه راه‌ها، اجرای عملیات تک کت، اصلاح شیب شیروانی‌ها، تسطیح و پاک‌سازی حریم راه، جمع‌آوری ریزش‌ها از بستر و همچنین تسطیح و تنظیم شانه راه جهت رفع اختلاف سطح اشاره کرد.

وی ادامه داد: بر اساس یکی دیگر از حوزه‌های تعریف شده در این برنامه، همکاران ما به مرمت ابنیه فنی، شامل بازگشایی دهانه پل‌ها، ترمیم نرده و قرنیز پل‌های آسیب دیده، ترمیم خرابی رادیه و برید و بندکشی، تنظیم بستر رودخانه در بالادست و پایین‌دست و ترمیم نشست پل و اتصالات آسیب دیده می‌پردازند.

خجسته از اقداماتی که در حوزه علائم و تجهیزات ایمنی برنامه‌ریزی شده به عنوان بخش دیگری از این برنامه نام برد و در تشریح آن افزود: در این بخش نیز به تعمیر و رفع عیوب گاردریل‌ها، چراغ‌های چشمک‌زن، تابلو و پایه تابلوهای آسیب دیده و همچنین نصب علائم و تابلوها در نقاط مورد نیست پرداختیم که در این زمینه حدود ۵۰ هزار عدد تجهیزات ایمنی و تابلوها نصب و بهسازی شده‌اند. از سایر اقداماتی که در این حوزه کاری انجام شده می‌توان از نظافت پارکینگ‌ها و سکوهای نماز و همچنین چاله سرویس‌های موجود در طول مسیرها نام برد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در طول ایام نوروز ۹۷، گروه‌های راهداری به انجام وظیفه خواهند پرداخت، در توضیح چهارمین بخش از برنامه نوروزی این معاونت تصریح کرد: در آخرین بخش از برنامه‌های مدنظر، در حوزه ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها، با توجه به شرایط جوی ناپایداری که اغلب در ایام ابتدایی سال رخ می‌دهد، برای اسکان موقت مسافران در راه مانده ۳۳ باب راهدارخانه به سیستم گرمایشی مناسب و ذخیره غذایی به میزان کافی مجهز و گشت‌های راهداری در طول راه‌های استان مستقر می‌گردد تا به طور منظم اقدام به گشت‌زنی در محورها کنند. همچنین تعداد ۳۱۹ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین در این طرح فعالیت خواهند داشت و در کنار این موارد ۱۰ ایستگاه صلواتی نیز به صورت ثابت برای خدمت‌رسانی به زائران دایر شده است.

توصیه‌هایی برای مسافران

خجسته در ادامه به بیان توصیه‌هایی به مسافران نوروزی پرداخت و افزود: حتماً پیش از آغاز سفر، خودرو خود را به صورت کاملاً دقیق و جامع بررسی کنند و نسبت به رفع نقایص احتمالی اقدام کنند، چرا که همین موارد کوچک ممکن است در طول سفر سبب رخ داد مسائل بزرگی شوند و همچنین توصیه اکید ما این است که قبل از حرکت در طول راه‌ها، از وضعیت مسیر موردنظر خود از طریق تماس با شماره ۳۳۴۱۱۰۰۰ در محدوده خراسان رضوی و همچنین با تماس با شماره گویای ۱۴۱ در سطح کشور اطلاعات کافی را به دست آورند تا برای انتخاب مسر و زمان حرکت بتوانند بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشد.

وی چند توصیه نیز برای رانندگی در طول سفر برای مسافران ارائه کرد و ادامه داد: رانندگان برای حفظ جان خود و سرنشینان، همیشه با سرعت مطمئنه حرکت کنند و به تابلوهای ایمنی و هشدار دهند توجه کامل بنمایند، همچنین به این نکته توجه داشته باشند که رانندگی در حال عصبانیت، خستگی و عدم تمرکز سبب بروز حوادث می‌شود و از همین روی باید در چنین شرایطی از رانندگی خودداری کرد.