شناسهٔ خبر: 50992 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی خبر داد:

جزئیات تدابیر فرودگاه بیرجند در خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی/ تلاش برای جلوگیری از بروز تأخیر و پاسخگویی به مسافران

فرودگاه بیرجند مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی از تلاش و برنامه‎ریزی این اداره کل برای میزبانی با کیفیت از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هادی سلامی درباره برنامهریزی این اداره کل به منظور میزبانی از مسافران نوروزی گفت: ابتدا ستاد نوروزی فرودگاه را با حضور مسئولان فرودگاه و ارگانها و نهادهای مستقر در فرودگاه و شرکتهای هواپیمایی تشکیل دادیم و طی جلسههایی برای ارائه خدمت شایسته به مسافران نوروزی، برنامهریزی مؤثر و بهینهای کردهایم.

وی افزود: علاوه براین که معاونتهای مرتبط با عملیات فرودگاهی و هوانوردی و همه ارگانها به صورت کشیک حضور خواهند داشت و گروهی نیز آنکال خواهند بود، یک کشیک اضافه با عنوان جانشین مدیر فرودگاه را نیز ایجاد کردهایم.

سلامی با اشاره به اینکه پاسخگویی به مسافران توسط اطلاعات پرواز و مدیریت فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود، گفت: طرح "از من بپرس" را که از نوروز پارسال و در ادامه در پروازهای حج انجام دادیم، امسال نیز داریم و بر اساس آن افرادی با پوشش جلیقه مخصوص، مسافران را راهنمایی میکنند. در این طرح مسئولان فرودگاه نیز به طور شیفتی مسافران را راهنمایی خواهند کرد.

مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش نوروزی پرتال فرودگاه اقدام به اطلاعرسانی و ارائه اطلاعات کاربردی به مسافران می شود، گفت: همچنین با تعیین یک مسئول به عملکرد سیستم اطلاعات پرواز نظارت خواهیم کرد و به موقع در مونیتورهای ترمینال و پرتال به نمایش در آورده شود.

وی ادامه داد: با بانکهای مستقر در فرودگاه و اورژانس و تاکسیرانی و غیره هماهنگی کردهایم تا در روزهای تعطیل به ارائه خدمت تداوم دهند و ما هم بر عملکرد آنها و همچنین غرفهها، رستوران و تاکسیرانی نظارت خواهیم کرد.

سلامی با اشاره به اینکه با اداره کل میراث فرهنگی هماهنگیهای لازم انجام شده است که نمایندهای در فرودگاه داشته باشند تا به مسافران اطلاعات گردشگری بدهند، گفت: چیدن یک سفره هفت سین طبق آداب و رسوم خراسان جنوبی و نمادهای فرهنگی این دیار در ترمینال، انجام نظرسنجی از مسافران برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت و پاکیزه کردن نمازخانهها، نظارت بر قیمت، نظافت و خدمترسانی پارکینگهای خودور به مسافران و آمادهسازی مهمانسراهای فرودگاه برای پذیرایی از مهمانان، از دیگر فعالیتهای مربوط به نوروز خواهد بود.

وی درباره زیباسازی محوطه های فرودگاهی در نوروز ۹۷ گفت: در این زمینه رنگآمیزی جدولها و ساماندهی فضای سبز را انجام خواهیم داد و با دقت به بررسی و رفع نواقص ترمینال از نظر صندلیها تسمه نقاله، تابلوهای راهنمای مسافران، چرخ دستی، کانترها و غیره خواهیم پرداخت.

سلامی با بیان اینکه سامانهها و تجهیزات ناوبری و ارتباطی و آتشنشانی و سامانههای روشنایی و تأسیساتی و ذخیره آب و ژنراتور برق بررسی شدهاند و در شرایط خوب و ایمنی به سر میبرند، گفت: با نماینده شرکتهای هواپیمایی در فرودگاه درباره تلاش برای جلوگیری از بروز تأخیر و پاسخگویی به مسافران جلساتی را برگزار کردهایم و منشور حقوق مسافری به صورتی قابل مشاهده بر دیوار نصب شده است و به صورت کتابچه نیز توزیع میشود.

مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در فرودگاه طبس که فرودگاه دوم استان خراسان جنوبی است نیز مشابه همین طرح ها اجرا می شود، درباره آمادگی برای افزایش پروازهای نوروزی گفت: برای افزایش پروازها نیز آمادگی کامل داریم که هم مقاصد پروازی و هم تعداد مسافران افزایش یابند./