شناسهٔ خبر: 51068 - سرویس استان‌ها

در استان یزد صورت گرفت:

برگزاری دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در استان یزد

نشست دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان یزد با حضور معاون عمرانی استانداری، شهردار، رئیس شورای شهر، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های عضو به منظور ارائه گزارشاتی پیرامون وضعیت محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری با ریاست معاون عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محسن صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد با تأکید بر موضوع کمبود آب در استان گفت: با توجه به بحران بی‌آبی که استان با آن مواجه است در طرح بازآفرینی شهری باغات و زمین‌های زراعی که داخل محدوده هدف و بافت‌های تاریخی هستند باید مدنظر اصلی کارگروه قرار گیرد.

همچنین محمدرضا نقصان محمدی دبیر ستاد ضمن ابراز امیدواری از اجرای این طرح در استان یزد افزود: ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری و سایر دستگاه‌ها باید بستر را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنند.

در ادامه این نشست گزارش عملکرد و اقدامات ستاد بازآفرینی شهری نیز قرائت شد که از جمله این اقدامات ظرفیت‌سازی از طریق اعطای تسهیلات حمایتی و تجهیز منابع، کمک به اجرای بهسازی بافت هدف بازآفرینی، کمک به تأمین زمین در اجرای پروژه‌های بازآفرینی، ایجاد همکاری و تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک در سکونتگاه‌های غیررسمی بود.

این نشست که با هدف تعیین محله‌های هدف بازآفرینی برگزار شده بود با ارائه گزارشاتی از سوی مسئولین اداره کل راه و شهرسازی تصمیمات جدیدی در این رابطه اتخاذ شد.