شناسهٔ خبر: 51077 - سرویس استان‌ها

در استان بوشهر انجام شد:

بازدید استاندار بوشهر از روند پیشرفت فیزیکی پروژه بهسازی محور بنه گز - عالیشهر

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در بازدید از پروژه بهسازی محور بنه گز - عالیشهر با تأکید بر برطرف کردن مشکلات نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان گفت: جاده‌های اصلی استان که بیشتر به بزرگراه تبدیل شده از ایمن‌ترین جاده‌ها است که برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز این محورها در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، عبدالکریم گراوند عصر دیروز در بررسی روند اجرای طرح بهسازی و تعریض محور بنه‌گز تنگستان به عالی‌شهر بوشهر با قدردانی از توجه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، راه و شهرسازی و معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر در برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان گفت: محورهای مواصلاتی استان از ایمن‌ترین محورها است چرا که بیشتر جاده‌های اصلی استان به بزرگراه تبدیل شده و یا در حال تبدیل به بزرگراه است.

وی با تأکید بر توجه به اصلاح محورهای حادثه‌خیز استان گفت: مسیر بنه‌گز به عالی‌شهر که از نقاط حادثه‌خیز بود نیاز به اصلاح داشت و در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تصویب شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این محور دارای ۳.۶ کیلومتر است، عنوان کرد: روند اجرای طرح بهسازی محور بنه‌گز به عالی‌شهر مطلوب است که تا قبل از پایان امسال افتتاح می‌شود.

گراوند با بیان اینکه عرض این جاده از ۵.۵ متر به ۱۱ متر افزایش یافته است، تصریح کرد: برای اجرای طرح بهسازی محور بنه‌گز به عالی‌شهر ۲۷ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون ۹ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی اعتبار نیز به‌زودی تخصیص می‌یابد.

وی با تأکید بر تسریع در نصب علائم و خط‌کشی این جاده افزود: جاده بنه‌گز به عالی‌شهر قبل از امسال و در آستانه سال جدید زیر بار ترافیک می‌رود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه امکانات و لازم برای سفر ایمن گردشگران نوروزی در استان بوشهر فراهم است، تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای سفری با ایمن و خاطره خوش برای گردشگران فراهم کرده‌اند.