شناسهٔ خبر: 51080 - سرویس بنادر و دریانوردی

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد؛

نخستین اسکله شناور ویژه پهلوگیری قایق های تفریحی در ساحل بوشهر نصب شد

اسکله شناور بندر بوشهر با همت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نخستین اسکله شناور ویژه قایق های تفریحی در بوشهر نصب شد.

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آیین بهره‌برداری از اسکله انگشتی ویژه شناورهای تفریحی در ساحل بوشهر گفت: سازه اسکله نصب شده آلومینیومی و سیستم آن شناور است و از ایمن‌ترین اسکله‌های پیشرفته و روز دنیا محسوب می‌شود.

اسعدی از ظرفیت پهلوگیری همزمان ۱۵ شناور تفریحی خبرداد و بیان کرد: ظرفیت پهلوگیری شناورهای تفریحی در اسکله انگشتی جفره بوشهر در مجموع ۱۵ شناور است.

وی با بیان اینکه همزمان ۱۵ شناور شش تا  ۸ متری قادر به پهلوگیری هستند خاطر نشان کرد: طول این اسکله آلومینیومی ۴۸ متر و عرض آن نیز ۲ متر است که برای تامین و نصب آن پنج میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه این اسکله در صورت نیاز در دیگر نقاط  ساحلی گردشگر پذیر استان نصب می‌شود،گفت: عملیات مطالعه، طراحی، ساخت، انتقال و نصب این اسکله  در مدت  ۲ ماه انجام شده که عمده مزیت این اسکله جابه‌جایی متناسب با جزر و مد دریا است.

وی بیان کرد: نصب این اسکله در اجرای برنامه‌های توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری دریایی در استان بوشهر انجام شده است.