به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی در حاشیه افتتاح ۸ كیلومتر از طرح تعریض و چهارخطه سازی محور هراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده هراز به عنوان یكی از پرترافیكترین جادههای كشور به طول ۱۰۱ كیلومتر است كه از این میزان تا كنون ۶۴ كیلومتر به چهارخطه تبدیل شده است.
وی افزود: همچنین زیرسازی ۷ كیلومتر دیگر به اتمام رسیده و امیدواریم كه ۷ كیلومتر مذكور قبل سفرهای تابستانی آماده بهرهبرداری شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه احداث ۴ خطه هراز كار بسیار سخت و دشواری است گفت: باید توجه داشت كه جاده هراز در حین انجام عملیات عمرانی زیربار ترافیكی قرار دارد و عملیات اجرایی نیز شامل ایجاد تونل، پل و دیوار سازی است. بنابراین اجرای هر یك كیلومتر عملیات راهسازی در جاده هراز برابر با اجرای چندین كیلوومتر راهسازی در سایر نقاط ایران است.
آخوندی خاطرنشان كرد: همچنین امروز عملیات اجرایی یك پل بسیار بزرگ به طول ۳۵۰ متر و ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر آغاز شد كه این اقدام همزمان با آغاز عملیات اجرایی ۲ پل دیگر هریك به طول ۱۵۰ متر صورت گرفت كه در مجموع طول پلها به ۶۵۰ متر میرسد.
عضو كابینه دولت دوازدهم از تصویب آزادراه پردیس-پلور در آینده نزدیك در جلسه هیات وزیران خبر داد و گفت: این آزادراه به طول ۲۴ كیلومتر با هزینه ساخت ۲هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان ادامه آزادراه پردیس به سمت امامزاده هاشم است كه میتواند مسیر آزادراهی تهران-آمل را یكپارچه كند.
وی ابراز امیدواری كرد كه ظرف ۴ سال آینده یك آزادراه و بزرگراه پیوسته از تهران تا آمل ایجاد شود و تمام قطعات این ۲پروژه تكمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
آخوندی در ادامه خاطرنشان كرد: راهآهن پردیس-لاهیجان-آمل در حال اجرا است، اما باتوجه به وجود راهآهن رشت-آستارا، اتصال رشت به قائمشهر نیز به منظور تكمیل رینگ دریای خزر از اهمیت بالایی برخوردار است اما همچنان مراحل قانونی آن طی نشده است اما امیدوارم با پیگریهای شخصی اینجانب به تصویب برسد.