شناسهٔ خبر: 51096 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس:

زیرساخت‌ها در ایام نوروز برای پروازهای فوق‌العاده خارجی آماده است / استقبال خوبی از پرواز مستقیم شیراز – مسقط شده است

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: در ایام نوروز افزایش فوق‌العاده پروازهای خارجی را داریم که تدارک لازم برای آنها دیده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در خصوص اقدامات صورت گرفته با آغاز ایام نوروز در فرودگاه شیراز اظهار داشت: در خصوص بحث نوروزی در تمام فرودگاه‌های کشوری یکسری دستورالعمل‌هایی ابلاغی وجود دارد که فرودگاه‌ها ملزم به آن‌ها هستند و این دستورالعمل در فرودگاه شیراز انجام گرفت. بحث زیباسازی محیط اطراف فرودگاه‌ها، گل‌آرایی و رنگ‌آمیزی جداول ازجمله این کارها بود. به‌جز این موارد یکسری اقدامات فرهنگی و سرویس‌های خاص برای مسافران هم در این دستورالعمل پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: در کنار این موارد بحث به‌روزرسانی سایت فرودگاه هم انجام گرفت تا اطلاعاتی که مسافران نیاز دارند به‌راحتی در اختیارشان باشد. همان‌طور که می‌دانید فرودگاه شیراز یک شهر گردش‌پذیر است و میزبان خیلی از هم‌وطنانمان از طریق هوایی خواهیم بود. به همین خاطر با هماهنگی‌های صورت گرفته با گردشگری استان در داخل فرودگاه همه اطلاعات لازم در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. البته این میزبانی همراه با موسیقی است و مثل سال گذشته در فرودگاه یک گروه سنتی در کنار سفره هفت‌سین مراسم دارد.

بدیعی فرد در ادامه با اشاره به گسترش فضای فرودگاه شیراز گفت: در مورد کارهای انجام‌گرفته در فرودگاه و ترمینال‌ها باید به تمام شدن فاز دوم ترمینال خارجی اشاره‌کنم که در اختیار مسافران بوده و از آن بهره می‌برند. بحث توسعه فضای سالن ترانزیت داخلی را داشتیم که به دو برابر این فضا افزایش پیدا کرد. در خصوص بحث محوطه ایرساید شرکت‌های هندلینگ یکسری مشکلات داشتند که برطرف شدند. بهسازی سطوح پارکینگ‌ها هم برای طرح نوروزی انجام گرفت و ترمیم شدند. بابت بحث روشنایی و امنیتی فرودگاه هم چهار دکل برج نوری لازم بود که نصب شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به پروازهای فوق‌العاده خارجی در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز یکسری پرواز فوق‌العاده خارجی داریم که تدارک لازم دیده شد تا در این ایام پرواز داشته باشند. شرکت‌های هوایی قطری و ترکیش ایر در این مدت هم تایپ هواپیماهای خودشان را بزرگ‌تر کردند و هم تعداد پروازهای آن‌ها در ایام نوروز بیشتر شد. زیرساخت‌ها را طوری هماهنگ کردیم که بتوانیم به آن‌ها سرویس‌دهی مناسبی داشته باشیم.

وی درباره افزایش تعداد سفرهای خارجی در ایام نوروز و اینکه چقدر پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: حدود یک ماه پیش برقراری پروازهای شرکت‌ هواپیمایی «سلام» را داشتیم که یکی از لوکاس کریرهای کشور عمان است و برای اولین بار پرواز به ایران گذاشت و در فرودگاه شیراز انجام داد. الان هفته‌ای دو بار پرواز در مسیر شیراز به مسقط انجام می‌دهد که خوشبختانه لود پرواز بالا بوده و استقبال شده است. چون قبلاً عمانی‌ها باید با ماشین به شارجه می‌رفتند و بعد به شیراز می‌آمدند که الان این پرواز مستقیم انجام می‌گیرد و مشکلات آن‌ها حل‌شده است. بااین‌حال قطعاً در ایام نوروز افزایش سفر خواهیم داشت ولی میزان آن هنوز مشخص نیست.

بدیعی فرد در پایان درباره اقدامات صورت گرفته بابت پوشش مناسب تأخیرهای پروازی در فرودگاه شیراز گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی مناسب انجام‌گرفته و بابت این مسئله طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی که اعلام کرده است، عمل خواهیم کرد.