شناسهٔ خبر: 51122 - سرویس مسکن و شهرسازی

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی؛

فردا رعد و برق و وزش باد شدید در اغلب مناطق کشور/ ادامه بارش‌ها در مناطق شرقی/ افزایش دما تا ۱۰ درجه در سواحل شمالی و غرب کشور

هوا شناسی - گردو غبار طوفان روز آینده در شرق و شمال شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه و در سواحل شمالی، شمال‌غرب و غرب کشور افزایش دمای ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، بعد‌از‌ظهر امروز گستره فعالیت سامانه بارشی به نیمه شرقی کشور جابه‌جا خواهد شد و منجر به بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های سمنان، جنوب تهران، شمال اصفهان، مرکزی، قم، یزد، کرمان، هرمزگان، شرق فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان می‌شود.

روز یکشنبه جریانات گرم مرطوب دریای عمان موجب تقویت سامانه در نیمه شرقی کشور شده و در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، شرق اصفهان، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده در شرق و شمال شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه و در سواحل شمالی، شمال‌غرب و غرب کشور افزایش دمای ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

فردا یکشنبه در ارتفاعات گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در استان‌های خراسان شمالی، شرق سمنان، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه بارش در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، شرق کرمان و شرق یزد ادامه دارد که بعد از ظهر دوشنبه این سامانه از شرق کشور عبور می‌کند؛ در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه در خراسان جنوبی پدیده تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

خلیج فارس بعد از ظهر یکشنبه و صبح دوشنبه مواج است.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۸ و ۷ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز و بوشهر با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مناطق استان و شهر کرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

براساس گزارش فارس، میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۸ اسفند امسال ۸۳.۵ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۳۱.۹ میلی متر بود بنابراین بارش سال جاری ۶۳.۳ درصد بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم متعلق به منطقه رامسر در استان مازندران به میزان ۲۴.۲ میلی متر بوده است.