شناسهٔ خبر: 51179 - سرویس استان‌ها

علیخانی مطرح کرد؛

برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان لرستان برای تعطیلات نوروزی/ نظارت کامل مدیران حمل و نقل بر قیمت بلیط‌ها

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به شروع شیفت‌های نوروزی از ۲۵ اسفندماه گفت: مدیران در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی نسبت به قیمت بلیط‌هایی که برای تعطیلات نوروزی در ۲ بخش مسافر و کالا فروخته می‌شود، براساس مصوبات نظارت کامل دارند.

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تمهیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهارکرد: شورای حمل و نقل استان با حضور مدیران کل حمل و نقل و راهداری، فرودگاه و راه آهن برگزار شد که مقرر شده شیفت‌های نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فرودین برقرار شوند، همچنین جلسه کمیسیون ایمنی نیز برگزار شد که بعد از دهم فروردین ماه جلسه دیگری خواهیم داشت.

وی درباره مصوبات شورای حمل و نقل استان لرستان گفت: بنا شده مدیران در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی نسبت به قیمت بلیط‌هایی که برای تعطیلات نوروزی در ۲ بخش مسافر و کالا فروخته می‌شود براساس مصوبات نظارت کامل داشته باشند و آنها را براساس دستورالعمل‌ها و قیمت‌های مصوب چک کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان بیان کرد: مدیران بخش حمل و نقل در استان باید درباره کنترل فنی ناوگان حمل و نقل در حوزه های هوایی، ریلی و جاده‌ای اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از اتفاقات احتمالی انجام دهند، همچنین هماهنگی لازم را در خصوص پلیس راه برای حمل و نقل جاده‌ای، پلیس فرودگاه برای سفرهای هوایی و پلیس راه‌آهن برای حمل و نقل ریلی به عمل آورند.  

وی افزود: بر این اساس مقرر شد مسئولان کشیک و جانشین آنها مشخص شود و لیست خود را به اداره کل استان، استانداری و معاونت عمرانی ارائه دهند.

علیخانی درباره مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه ایمن‌سازی جاده‌ها مربوط به سازمان راهداری است، مقرر شد راهداری نسبت به شست وشوی علائم، تکمیل آنها، تکمیل حفاظ‌ها، اجرای خط‌کشی‌ها و لکه‌گیری محورها قبل از شروع طرح و سفرهای نوروزی اقدام کند.

وی تصریح کرد: در طول طرح نوروزی فعالیت پیمانکارانی که در حاشیه جاده‌ها کار می‌کنند، برای امنیت مسافران متوقف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان درباره اسکان مسافران گفت: برای اسکان مسافران در حد توان خود فعالیت‌هایی انجام دادیم و راهدارخانه‌ها و مهمانسراهای دستگاه‌های مرتبط برای آنها در نظر گرفته شده، برای اسکان اضطراری نیز مقرر شده اداره‌کل راهداری با مدیریت بحران هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا در صورت مسدودیت محوری به علت ریزش کوه یا بارندگی این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

وی یادآور شد: به پیمانکاران طرف قرارداد در حوزه راهسازی نیز اعلام شده در صورت نیاز در طول تعطیلات نوروزی به راهداری کمک کنند و با آن همکاری لازم را داشته باشند.