شناسهٔ خبر: 51211 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری خراسان رضوی عنوان کرد:

مشکل راهداری خراسان رضوی در سال ۹۶ کمبود تخصیص‌های اعتباری بود

نشست مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه ابلاغ‌های اعتباری در سال جاری رشد خوبی داشته است، مشکل اساسی را تخصیص کم این مبلغ دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در سومین جلسه گردهمایی مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تشریح طرح نوروز گفت: بحث ایمنی جاده‌ها یکی از موضوعات مهم در این ایام است، با وجود مشکلات مالی اداره کل، باید رسالتمان را در ایمن نگه‌داشتن محورها با حضور پررنگ نیروها به انجام برسانیم و به همین منظور نیروهای راهداری در این ایام آماده‌باش خواهند بود و شبانه‌روز به خدمت‌رسانی به مردم خواهند پرداخت.

وی افزود: با توجه به تجربه اعتبارات تخصیص‌یافته در سال ۹۵، می‌توان امسال را سالی خوب در این زمینه توصیف کرد، چرا که تاکنون از لحاظ ابلاغ اعتبارات استانی به حدود دو برابر سال ۹۵، یعنی مبلغی معادل با ۶۳ میلیارد تومان رسیده است.

نصری با بیان اینکه اعتبارت این اداره کل در سطح ملی نیز با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است، بیان کرد: در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی استانی و ملی تا پایان دهه دوم اسفندماه داشتیم که امیدواریم تا پایان سال نیز چند ابلاغ اعتباری دیگر نیز داشته باشیم.

آماده برای طرح نوروزی

در ادامه رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم به ارائه مباحث خود پرداخت. علی رجایی با اشاره به وجود ۲۰ هزار و ۵۴۸ کیلومتر راه استان که مسئولیت نگهداری آن با حوزه معاونت راهداری است، گفت: در حوزه نگهداری و تجهیزات ایمنی راه‌ها قرارداد منعقد کرده‌ایم که ان شالله وضعیت ایمنی راه‌ها بهبود یابد.

وی در تشریح اقدامت صورت گرفته به منظور اجرای طرح نوروزی این اداره کل افزود: برای نوروز ۹۷ گروه راهداری، ۱۳۱ گروه امدادی و تعمیراتی، ۱۰ ایستگاه ثابت در سطح استان و ۴۳۵ نفر با ۲۴۷ دستگاه ماشین‌آلات در امر امدادرسانی و حفظ ایمنی جاده‌ها در خدمت به زائران و مجاوران علی بن موسی‌الرضا (ع) خواهند بود.

رجایی عنوان کرد: ۲۰ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری راه‌ها تهیه شده که در بهبود وضعیت آسفالت جاده‌ها استفاده خواهد شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: امیدواریم با تمهیداتی که صورت گرفته بتوانیم بهترین خدمات را داشته باشیم و بر همین اساس سرکشی مستمر نیروهای راهداری و اعزام گروه‌های کارشناسی به محورها به صورت روزانه اهمیت فراوانی دارد.

۸۰ درصد سفرهای جاده‌ای درون استانی است

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز با اذعان به کمبودهای اعتباری موجود، از مدیران و دست‌اندرکاران حوزه درخواست کرد: از شما می‌خواهم که در ایام آتی تمام تلاش خودتان را بر مدیریت جاده‌های حوزه مسئولیت خود به منظور رفاه حال مسافران و زائران امام هشتم (ع) به کار برید.

جواد وحدتی فرد افزود: بر اساس آمار، ۸۰ درصد سفرهای جاده‌ای درون استانی است، در حالی که در گذشته این میزان ۶۰ درصد بوده است.

شایان ذکر است که در این مراسم ۵ رئیس اداره شهرستان‌های استان و همچنین ۴ رئیس ادارات ستادی به ارائه مباحثی از قبیل مشکلات و کمبودهای موجود برای ارائه خدمت بهتر پرداختند.