شناسهٔ خبر: 51225 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور استاندار اردبیل انجام گرفت:

بررسی مسائل و مشکلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان /هدف‌گذاری احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در محلات هدف

جلسه جلسه بررسی مسائل و مشکلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اردبیل با حضور استاندار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل اداره عمران وبهسازی اداره کل راه و شهر سازی استان اردبیل در این نشست که جمعی از اعضای ستاد باز آفرینی استان اردبیل حضور داشتند موارد ذیل به تصویب رسید.

الف) طرح تهیه شده توسط اداره کل راه وشهرسازی استان جهت احداث واحدهای مسکونی ( به تعداد ۱۰۰ واحد در زمین ۵/۱ هکتاری ) مورد بازنگری و در قالب سه بلوک و با ( ارزیابی مالی  و توجیه اقتصادی ) برای تعیین تعداد طبقات مشخص گردد .

ب) مقرر گردید شهرداری‌ها نسبت به شناسایی املاک متعلق به خود و سایر دستگاه های اجرایی واقع در محدوده های ناکارآمد شهری با هر نوع کاربری اقدام و امکان سنجی لازم برای بارگذاری واحدهای مسکونی در کاربری‌های عمومی بررسی و در جلسه آتی ارائه گردد . 

ج) مقرر گردید برای سال ۱۳۹۷ با همکاری استانداری ، اداره کل راه وشهرسازی ( عمران وبهسازی شهری) و شهردایها نسبت به هدف گذاری احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در محلات ناکارآمد شهری برنامه ریزی گردد . 

د) مقرر گردید شهرداری اردبیل سه پروژه بازآفرینی با اولویت ( رود خانه بالیخلو چای ) به همراه مستندات و نقشه ها و برآورد مربوطه تهیه و جهت اجرای طرح مشارکتی بوسیله استانداری ، شهرداری و عمران وبهسازی شهری در جلسه آتی ارئه نمایند ./