شناسهٔ خبر: 51237 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد:

قابلیت جابجایی روزانه ۳.۵ میلیون مسافر با ظرفیت ۹۰۰ هزار صندلی در ناوگان جاده‌ای/ فعال بودن سیستم‌ نظارتی سپهتن در تمام اتوبوس‌ها/ قیمت بلیت‌ها افزایش نداشته است

آخوندی درجمع وزیر راه و شهرسازی از ایجاد ظرفیت ۹۰۰ هزار صندلی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای خبر داد و گفت: با توجه به کوتاه بودن برخی مسافت‌ها در عمل روزانه حدود ۳.۵ میلیون مسافر می‌توانند از ظرفیت موجود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه بازدید امروز بعد از ظهر از پایانه بیهقی تهران به‌منظور آگاهی از میزان رضایت مردم از خدمات ارائه‌شده برای سفرهای نوروزی ۹۷ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال ۹۰۰ هزار صندلی برای سفرهای نوروزی به وسیله حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در اختیار مسافران قرار دارد.

وی افزود: با توجه به کوتاه بودن برخی مسافت‌ها در عمل روزانه حدود ۳.۵ میلیون مسافر می‌توانند از ظرفیت موجود استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازخورد عمومی از بازدید امروز خود گفت: خوشبختانه میزان رضایت مطلوب است و راننده‌ها آموزش لازم را کسب کرده بودند و سیستم‌ نظارتی سپهتن در تمام اتوبوس‌ها برای کنترل تمام رفتار رانندگان در طول مسیر در اتوبوس‌ها فعال بود.

آخوندی یادآور شد: مسافران در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در طول سفرها، می‌توانند با استفاده از شماره تلفن درج‌شده بر روی بلیت اتوبوس نارضایتی خود مانند رفتار پرخطر راننده را اعلام کنند.

وی با اشاره به پایین بودن سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای گفت: میانگین سن ناوگان اتوبوس‌‌های مسافربری عمومی بین‌شهری حدود ۱۰ سال است و امیدوارم بتوانیم در آستانه نوروز ۹۷ مسافرت مطمئن و ایمنی را برای مردم داشته باشیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با توجه به فروش بخش عمده بلیت‌ها به‌صورت اینترنتی خاطرنشان کرد: قیمت بلیت‌ها به‌طور یکپارچه ثابت بوده است. همچنین به دلیل یکسرخالی بودن سفرها در ایام نوروز بلیت برای عموم مردم موجود است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: پیشاپیش سال نو را به همه ملت عزیز و مسافران تبریک عرض می‌کنم برای رانندگان بسیار زحمتکش که در این ایام در جاده‌ها حضور دارند و از خانواده‌های خود جدا هستند آرزوی سالی پر از شادکامی و پیروزی دارم و امیدوارم آن‌ها سلامت باشند. درهر صورت ما آنچه در توان داریم، تلاش می‌کنیم در خدمت مردم عزیز باشیم.

گفتنی است، در بازدید امروز وزیر راه و شهرسازی از پایانه بیهقی تهران،‌ عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،‌ داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان،‌ حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر و جمغی از مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و روسای شرکت‌های مسافربری ایشان را همراهی می کردند. 

شایان ذکر است آخوندی در جریان بازدید از پایانه بیهقی تهران،‌ از مردم و مسافران در خصوص میزان رضایت آن‌ها از خدمات ارائه شده از جانب شرکت‌ها،‌ قیمت بلیت‌ها، زمان سفر، طول مسیر و مطلوبیت دسترسی از پایانه به نقاط مختلف شهرهای مبدا و مقصد پرسش می‌کرد و در ادامه به انتقادات و پیشنهادات مسافران نیز گوش فرا می‌داد.