شناسهٔ خبر: 51307 - سرویس بنادر و دریانوردی

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

باید گردشگری دریایی به سودآوری برسد/ تسهیلات سازمان بنادر برای خرید شناورهای مسافری کافی است/ سهم ناچیز ایران از ۷ هزار میلیارد دلار گردشگری دریایی

ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت:سازمان بنادر و دریانوردی برای آنکه گردشگری دریایی رونق بگیرد کارهای بزرگی انجام داده است لذا با ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، عملکرد این سازمان نمود، بیشتری خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ذبیح الله نیکفر درباره گردشگری دریایی و لزوم توجه به آن، افزود:سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه و رونق گردشگری دریایی کارهای متعددی انجام داده است و اکنون فضای خوبی شکل گرفته است.اما این بستر مناسب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بتوان به اهداف ترسیم شده رسید.

وی ادامه داد:۶درصد جمعیت جهان در اطراف ونزدیکی دریاها واقیانوس ها زندگی می کنند و معمولا تمدن های ایجاد شده درکنار دریا است.لذا با درک این موضوع و اهمیت بنادر کشور باید برای توسعه این بخش بیش از گذشته توجه کرد.این در حالی است که گردشگری دریایی سال های متمادی مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت:آنگونه که گفته می شود به صورت غیر مستقیم گردشگری دریایی ۷ هزار میلیارد دلار درآمد زایی دارد بدین جهت چنین سهمی توجه به این صنعت را دو چندان می کند.سازمان بنادر و دریانوردی  برای آنکه نتیجه فعالیت های خود را ببیند باید شرایط حضور سرمایه گذاران را در گردشگری دریایی فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد:دریای‌خزر می‌تواند پایلوت طرح های خاص گردشگری دریایی باشد.این منطقه برای جذب گردشگر دریایی و سرمایه گذاری بسیار مطلوب است.لذا با تدوین یک طرح جامع می توان نگاه ها به دریای خزر را تغییر داد.

نیکفر افزود:شهرهای شمالی کشور با بحران اشتغال روبرو هستند ازاینرو طرح های و ایده های مربوط به گردشگری دریایی مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت و بومی های منطقه برای توسعه آن همکاری های لازم را دارند.در این میان مجلس هم از سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه گردشگری دریایی در مناطق شمالی و حتی جنوبی حمایت خواهد کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی با بیان اینکه تسهیلات سازمان بنادر برای خرید شناورهای مسافری کافی است،تاکیدکرد:بستری که سازمان بنادر و دریانوردی برای گردشگری دریایی ایجاده کرده قابل تقدیر است اما این بستر نیازمند حضور سرمایه گذاران است.